Klacht Keuken-specialist.nl: Binnen een jaar schade in de keuken door overmatige condensvorming

Klachtnummer
# 35434
Gebruiker
mhes
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Binnen een jaar na aankoop beginnen op de bovenkastjes blazen en bobbels te ontstaan. De heer ******* komt niet met een oplossing en zoekt niet mee naar een oorzaak. Zijn advies was om de opstalverzekering in te schakelen.
De heer ******* beweert dat wij de afzuigkap niet gebruiken bij het koken. De schade-expert heeft metingen verricht en er bleek inderdaad sprake te zijn van overmatige condensvorming, tot 'n vochtigheid van 100%, ondanks een correct werkende en voluit aan staande afzuigkap. Meneer ******* was getuige van dit onderzoek door de expert, maar blijft beweren dat wij verkeerd koken.
Helaas is de bevinding van de schade-expert dat er wel een overmatige condensvorming is, maar dat hier geen oorzaak voor is vast te stellen. Hierdoor zou de schade ook niet op de firma Rietdijk te verhalen zijn.
De vraag aan Siemens of specifiek dit type (LC96GA530) wel geplaatst kan worden tussen kastjes blijft onbeantwoord.

De oplossing

Dat ****** meewerkt zoeken naar een oorzaak of komt met een redelijke oplossing.
Ik heb zelf het idee dat door het model van de afzuigkap er werveling is van condens, voorbij aan de inlaat van de afzuigkap.
Dit kan niet door de glasplaat boven de afzuigkap, of verdwijnen langs de afzuigkap, waardoor het neerslaat op de kastjes. Mogelijk kunnen we opnieuw testen laten doen met een ander geplaatste afzuigkap om te kijken of het probleem door het model is ontstaan. Niemand kan dit tot op heden echt uitsluiten en ik vind het erg aannemelijk.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Keuken-specialist.nl hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Keuken-specialist.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen