Klacht Keukenconcurrent: Annulering keuken

# 196538
Lars

Op zaterdag 22 oktober zijn wij in vestiging te Doetinchem binnen geweest om een prijsopgave te laten maken voor een keuken. Echter kunnen wij door persoonlijke omstandigheden de keuken niet afnemen.
Echter blijkt het nu heel moeilijk om een order te annuleren van nog geen maand geleden.
Wij hebben duidelijk in ons gesprek aangegeven of het mogelijk was om de keuken te annuleren, het enige antwoord wat wij kregen was : ´Ik ga er vanuit dat dat gewoon gaat lukken´. En ons verder niet geïnformeerd wat er gebeurd als wij de order zouden annuleren. Wij zijn dus na vragen niet goed voorgelicht door desbetreffende verkoper!
Verder werd ons ook verteld dat de keuken altijd nog geheel aangepast kon worden...dus hoe kan het zo zijn dat de verkoper ons niet heeft vermeld dat na inmeten je nog maar 3 dagen hebt om de keuken aan te passen.
Wat vooral jammer is dat men niet meedenkt in oplossingen maar men ons nu als leugenaar uitmaakt en dat wij niet duidelijk ernaar vroegen!

Kosteloze annulering van de keuken

Beste meneer Roozendaal,

Wij hebben inderdaad vernomen dat u de keuken graag wil annuleren, wat spijtig om te vernemen. Helaas is het niet mogelijk om de keuken kosteloos te annuleren. Wij gaan voor u de annulering in behandeling nemen en zullen u op de hoogte stellen van de annuleringskosten. Onze afdeling annuleringen zal u hierover informeren.

Beste Yasmin,

Tijdens ons gesprek hebben wij gevraagd of het mogelijk was om de keuken te annuleren, dit was mogelijk maar er ons niet geïnformeerd dat hier kosten aan verbonden waren!
    In onze ogen dwaling van de verkopende partij.
    Dit hadden jullie aan moeten geven toen wij dit vroegen bij de desbetreffende verkoper.
    Beste meneer Roozendaal,

Ik heb vernomen dat u reeds contact heeft gehad met mijn collega van de juridische afdeling/annuleringen. Zij heeft u ook via mail geïnformeerd, indien u nog vragen heeft kunt u reageren op haar mail.
    Ik kan vooralsnog enkel haar standpunt bevestigen en handhaven.

Beste Yasmin,
    Tijdens ons verkoopgesprek hebben we met de verkoper mondeling de voorwaarden doorgenomen en hebben we zelfs nog gevraagd hoe het één en ander zat. Hij heeft ons de voorwaarden niet laten lezen. Wij hebben deze dan ook nooit gezien en/of ontvangen. In dat gesprek heeft de verkoper dingen gezegd die NIET blijken te kloppen. Noemen wij dit geen dwaling? (artikel 6:228 van het Burgelijk Wetboek)
    Wij gaan dan ook niet akkoord met het in gang zetten van de annuleringsprocedure.
    Lars
    Niet kloppende, maar wel verstrekte informatie:
    - Wat als we de keuken niet af kunnen nemen? Antwoord: ´Ik ga er vanuit dat dat niet gebeurd.´ Hij heeft nooit een 30% regeling genoemd en suggereerde dat er geen enkel probleem was als het niet zou lukken en wij zouden annuleren.
    - We konden de keuken nog zo vaak aanpassen, zoals we zouden willen. Nu blijkt dat dit tot hooguit 3 dagen na inmeten kan en tot een bedrag van hooguit 75% van de orderprijs.
    - Afname tijd van 2 jaar i.p.v 12 mnd.
    Beste meneer Roozendaal,

Zoals reeds aangegeven handhaven wij ons standpunt zoals aangegeven door onze afdeling juridische zaken.
    Voor verdere vragen kunt u contact opnemen met hen via mail of telefonisch.

Lars
    Blijft een welles, nietes spelletje.
    Laat bij deze iedereen gewaarschuwd zijn, voor het slimme spelletje van Keukenconcurrent.

Lars

Ook een klacht indienen over Keukenconcurrent?