Klacht Keukenconcurrent: Extra kosten moet maken door onvolledige informatie

dennis

Bij het aanschaffen van onze keuken hadden we gekozen voor een inductie fornuis van Smeg. Prima ding.

Op ons leidingsschema stond dat er een “perilex” aansluiting moest komen, hiermee wordt doorgaans een kookgroep (2 fasen / 16A) mee bedoeld. Omdat een perilex aansluiting al reeds aanwezig was, hebben we dit laten zitten, conform leidingsschema.

Op het moment dat het fornuis geleverd werd (helaas al 2 weken later dan de keuken zelf), kwamen we er achter dat de aansluiting dus niet geschikt is. Wat ons namelijk niet verteld was, is dat dit fornuis een 3 fasen (25A) aansluiting nodig heeft, oftewel krachtstroom! Iets wat de meeste huishoudens niet zomaar in huis hebben.

We hebben toen contact opgenomen met KeukenConcurrent Amersfoort en gevraagd naar een oplossing, maar het werd afgedaan als ons eigen verantwoordelijkheid. Hadden wij maar beter moeten opletten. (terwijl het nergens werd aangegeven)

Omdat we in tussentijd nog steeds niet konden koken, hebben we een aanvraag moeten doen bij onze Netbeheerder voor verzwaring van de aansluiting in onze woning. Hier gingen ook nog een aantal weken overheen. Na de verzwaring heeft de elektricien de gehele groepenkast moeten vervangen. Totale kosten ruim 1500,- !

De winkel had mij er op moeten wijzen, dat mijn woning mogelijk niet geschikt is voor een dergelijk fornuis. Ofwel uit jullie eigen voorwaarden: dat de plaats waar de werkzaamheden uitgevoerd worden daarvoor geschikt is (informatieplicht). Krachtstroom werd dan ook niet aangegeven op het leidingsschema (oftewel het was incompleet)! Mij is dus iets verkocht waar ik helemaal geen aansluiting voor had in mijn huis…. Als ze maar kunnen verkopen he.

Als wij van te voren hadden geweten dat wij krachtstroom nodig hadden, en hiervoor zoveel extra kosten voor moesten maken, dan hadden wij hoogst waarschijnlijk voor een ander fornuis gekozen!

Meerdere malen contact gehad met de klantenservice. Maar ze blijven bij hun standpunt dat het mijn eigen verantwoordelijkheid is, en dat ze mij wel goed geïnformeerd hebben. Als ik vervolgens vraag naar bewijs hiervoor, krijg ik hier geen antwoord op.

2 maanden later, mag ik uit “coulance” een ander fornuis uitzoeken… Wat heb ik daar nu nog aan?! Alles is al aangepast!

Tegemoetkoming voor de extra gemaakt kosten die voorkomen hadden worden als ze ons meteen goed hadden geïnformeerd (of eerder met een oplossing waren gekomen voor een ander fornuis)

Keukenconcurrent
    Beste meneer De Roo,

Zoals inderdaad reeds op 18 december aangegeven vinden wij de situatie die is ontstaan ook zeer vervelend. Echter betreffende uw klacht is inmiddels al meerdere malen met u gecommuniceerd en uitleg gegeven. Helaas kunnen wij u niet anders berichten dan dat we inderdaad bij ons standpunt blijven.

Twan Hoekstra - KeukenConcurrent
    dennis
    Er is nooit goed uitleg gegeven, daar vraag ik juist naar! Jullie "standpunt" is nooit goed toegelicht.

* Ik heb gevraagd om bewijs voor het aanleveren van alle informatie omtrent de aansluitwaardes, hier heb ik nooit reactie op gehad.

* Uit -coulance- mocht ik een ander fornuis uitzoeken (dus jullie erkennen het probleem), maar jullie doen dit nadat alles is aangepast. Dat is mosterd na de maaltijd. Waarom hebben jullie dit niet meteen aangeboden, de eerste keer toen ik contact met jullie opnam alvorens wij alle aanpassingen moesten doen?

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren