Klacht Keukenconcurrent: Kwijtschelden annuleringskosten keuken

MR

Na een aantal prettige bezoekjes bij KeukenConcurrent hebben wij een offerte getekend en alvorens ook mondeling aangegeven het eea nog te willen bespreken met de projectontwikkelaar. De offerte vraagt om twee handtekeningen, 1 om te verklaren dat de CBW voorwaarden aan u als koper zijn voorgelegd, u deze heeft gelezen en u deze accepteert. En 1 voor het bedrag. Wij hebben enkel voor het bedrag getekend, gezien de CBW voorwaarden niet op dat moment aan ons gepresenteerd zijn. Er werd ook niet mondeling of schriftelijk toegelicht wat de annuleringsvoorwaarden zijn.
Na twee weken in gesprek te zijn geweest met de projectontwikkelaar hebben we toch op vrijdag 28-12-18 besloten de keuken niet via KeukenConcurrent af te nemen en hebben we gevraagd te opdracht te annuleren. Tot onze verbazing kon niet zonder kosten, we moeten 30% van de waarde van de keuken betalen. Daar zijn wij niet op gewezen en vinden dit derhalve onterecht. We hebben immers ook niet getekend voor acceptatie van de CBW voorwaarden. Dit staat duidelijk vermeld op de offerte. We hebben er toch even de tijd voor genomen om er over na te denken, gezien dit een erg zure pil is.

Maandag 18-2-19 hebben we bevestigd dat we de keuken toch definitief willen annuleren. Hierbij hebben we ook een mail opgesteld en verwezen naar Artikel 6:233 BW. Wij hebben meerdere malen getracht telefonisch en per mail dit bespreekbaar te maken met Keukenconcurrent Almere. Echter hebben wij tot de dag van vandaag niks van ze vernomen anders dan een ontvangstbevestiging en dat het is doorgezet naar een manager.

We vinden het ontzettend jammer gezien wij erg goed geholpen zijn en hadden het graag anders zien eindigen. We weten helaas niet hoe nu verder.

Op het moment dat de annuleringskosten kwijtgescholden worden

Beste meneer, mevrouw,

Heel erg vervelend om te vernemen dat er onduidelijkheid is over de annuleringskosten. We willen graag met u meekijken maar onder het ordernummer dat u geeft komen uw gegevens niet naar boven. Zou het kunnen dat het ordernummer anders is of dat de order op een andere naam staat? Graag vernemen we dit van u. Alvast bedankt voor uw reactie.

Beste Twan,

Bedankt voor uw reactie. Wellicht is het te vinden onder de naam Maduro.

Hoor het graag.

Mitra Roeplal
    Beste meneer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. We gaan uw dossier bekijken en nemen zo snel mogelijk weer contact met u op over us klacht.

Beste Twan,

Bedankt voor het oppakken van onze klacht.
    Kijken uit naar uw reactie.

Met vriendelijk groet,

Mitra Roeplal
    Beste meneer, mevrouw,

Ik heb intussen gelukkig vernomen dat er vanuit onze klantenservice telefonisch contact met u is geweest vandaag. Er is met u gesproken over uw klacht en er wordt, wanneer het u uitkomt binnenkort met u een afspraak gepland in onze showroom om dit persoonlijk met u te bespreken.

MR
Uiteindelijke oplossing Beste Twan, Fijn dat het opgepakt wordt. Echter, het kwijtschelden van de annuleringskosten is een oplossing. De afspraak waarvoor mijn partner en ik een halve dag vrij moeten nemen om in de showroom de beschreven situatie nogmaals na te lopen niet. Voor de goede orde. Er is geen contact geweest met jullie klantenservice, maar met de bedrijfsleider van de betreffende showroom. Met vriendelijke groet, TM