Klacht Keukenconcurrent: Lekkende vaatwasser en kromgetrokken deurtjes

Huis3

Is al eerder bij u gemeld en staat geregistreerd onder nummer 284143.
Vervolgstappen van de keukenconcurrent blijven achterwege.

Wij zien graag een oplossing voor dit probleem

Beste meneer/mevrouw Huis,

Op 11 december van dit jaar hebben we u via klachtenkompas hierover bericht. In dit bericht hebben we aangegeven dat er voor u een nieuw front in bestelling is gezet welke bij u vervangen zal worden. Betreffende de vaatwasser is u in dit bericht en eerdere communicatie nogmaals aangegeven dat het niet mogelijk is de vaatwasser geheel kosteloos te vervangen. Ons standpunt hierin blijft gehandhaafd. Betreffende het vervangen van de fronten in uw keuken zal contact met u opgenomen worden voor het maken van een afspraak zodra deze fronten bij ons ontvangen zijn. Over de vaatwasser is ons voorstel bij u bekend en verneemt onze klantenservice graag van u.

Huis3
    Dat er nieuwe frontjes worden aangebracht is prima maar dit lost het probleem niet op. Er zijn vorig jaar ook al nieuwe frontjes aangebracht. Keuken concurrent wist toen al dat de vaatwasser lekte. Zij hadden vorig jaar al specifiek naar de vaatwasser moeten kijken, dat hebben ze niet gedaan. Nu wil keuken concurrent ons voor de schade op laten draaien voor herstel van de vaatwasser. tot overmaat van ramp begint nu ook de koelkast deur maar ook het aanrechtblad te bollen door deze lekkage. Graag zie ik dat keuken concurrent de verantwoordelijkheid neemt en naar de vaatwasser laat kijken in de garantie.
    Beste meneer/mevrouw Huis,

Afgelopen vrijdag heeft onze klantenservice nogmaals contact met u opgenomen en is ons standpunt nogmaals toegelicht. Hierin kunnen we u helaas niet anders berichten.

Betreffende de vaatwasser ontvingen wij bericht vanuit Ignis dat zij u bericht hebben betreffende de vaatwasser.

Beste meneer Huis,

Uw heeft van onze klantenservice een voorstel ontvangen aangaande de kosten van de reparatie van de vaatwasser.

De nieuwe fronten staan voor uw in bestelling maar zijn helaas nog niet binnen. We verwachten deze binnen 2 weken in ons magazijn. Wanneer we ze hebben ontvangen en gecontroleerd zal er contact met u gezocht worden om een afspraak te maken.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Geachte heer of mevrouw,

Ik blijf bij mijn standpunt dat ik recht heb op een reparatie of in uiterste geval een vervanging van de vaatwasser. Dat u nieuwe frontjes voor onze keuken plaatst is zeer te waarderen maar hier lost u het probleem niet mee op. Aangezien het apparaat niet deugt en buiten onze schuld vanaf het begin van plaatsing al lekt denk ik dat wij wel zeker in ons recht staan en u de plicht heeft om dit probleem voor ons kosteloos op te lossen.Vooralsnog gaan wij niet op uw voorstel in.

Ook na de garantieperiode van de winkel of fabrikant hebben wij nog recht op gratis reparatie of vervanging. Dat is ons wettelijk recht op een deugdelijk product.

Wij zien uw reactie spoedig tegemoet.

Jan Huis
    Beste meneer Huis,

Wij begrijpen uw reactie, echter betreffende de kwestie van de garantie op de vaatwasser wijzigen wij helaas niet ons standpunt. De reden hiervoor is ook aan u toegelicht. Ons voorstel hierin blijft hierin van kracht.
    Helaas kunnen we u hierin niet anders berichten.

Geachte mevrouw van Dam,
    Wat betreft onze vaatwasser wil ik u attenderen op de wettelijke bepalingen die aangeven dat ook na de garantie periode wij ons het recht geeft op een deugdelijk apparaat. Aangezien onze vaatwasser al vanaf het begin niet, of goed is geïnstalleerd of geen deugdelijk apparaat is geweest. Dit is al gebleken bij de eerste keer dat wij gereclameerd hebben en u toen ook al een nieuwe deur voor de vaatwasser heeft geplaatst. Het apparaat is op de juiste manier gebruikt, dus daar ligt het niet aan. De deur sluit niet goed waardoor er condens lekt die de frontjes maar ook het aanrechtblad zwaar aantast.
    ik sta er op dat u hier wat aan gaat doen. Of de vaatwasser wordt gerepareerd of er komt een nieuwe. Ik waardeer het zeer dat er nieuwe frontjes voor de keuken komt maar hierdoor wordt het probleem niet mee opgelost. Over enkele maanden zitten we weer met gebolde deurtjes.
    Beste meneer Huis,

Graag wil ik u via deze weg informeren dat wij ons standpunt zullen handhaven.

Mariska Blom - KeukenConcurrent