Klacht Keukenconcurrent: Schade door onjuist keukenapparatuur-advies

Saalbach2015

Bij aankoop keuken bij Keukenconcurrent (hierna KC) hebben wij duidelijk aangegeven een oven te willen die geschikt is om oa ovenschotels te maken. Daarop adviseerde verkoper Johan Postema een Ignis-oven die achteraf niet geschikt blijkt om ovenschotels te maken. KC zegt nu: wij hebben geleverd wat op de bon stond, u had op Internet elk stuk apparatuur moeten controleren op geschiktheid voor uw doeleinden. Dat vinden wij te kort door de bocht. Wij vinden dat er sprake is van schade door onjuist advies door een expert gegeven aan leken.
KC heeft ons niet uitgenodigd voor een 2de gesprek om de overeenkomst nog een keer na te lopen op juistheid, hetgeen wel gebruikelijk is.
Aanbod KC: omruilen is mogelijk maar met bijbetaling van € 422,= (het verschil tussen de brutoprijzen van de ovens). De hele financiële schade komt nu bij ons te liggen. Is dat wel fair?
Onze zaak is wel sterker dan hierboven omschreven: de verkoper heeft toegegeven zich vergist te hebben.

Keukenconcurrent brengt ons in de situatie die wij met de verkoper hebben afgesproken: leveren, plaatsen en aansluiten van een keuken met een oven die geschikt is om ovenschotels in te maken voor € 7.000,=.
Levering, plaatsen en aansluiten heeft al plaatsgevonden dus nu moet de oven nog omgeruild worden voor het juiste exemplaar zonder dat wij bijbetalen. Over het maximaal te besteden bedrag van € 7.000,= zijn wij namelijk ook heel erg helder geweest. Als wij meteen had geweten dat deze oven duurder was dan was de hele keukenaankoop niet doorgegaan.

Keukenconcurrent
    Beste meneer Gerritsjans,Bedankt voor het plaatsen van uw bericht. Erg vervelend om te vernemen dat u teleurgesteld bent. Ik heb de situatie voorgelegd bij de regiomanager, hij zal hier bij u op terug komen.Met vriendelijke groet,
    Teun - KeukenConcurrent

Ook een klacht indienen over Keukenconcurrent?