Klacht Keukenconcurrent: slechte fabrieksgarantie en trage aflevering

Koos

Op 2 mei 2012 hebben we een Bauknecht KRI1804 koelkast gekocht bij Keukenconcurrent. Hierbij waren nog een aantal apparaten, dus verlengde fabrieksgarantie bij Whirlpool
De koelkast ging in 2016 steeds slechter te werken, zodoende is er op 12 augustus 2016 een monteur gekomen via Whirlpool. Hij constateerde een lekke achterwand.
Uit de fabrieksgarantie voorwaarden blijkt dat er alleen garantie wordt gegeven op onderdelen. Een lek koelelement valt buiten de garantie. Vandaar dat de monteur een aanbod mocht doen om een nieuwe koelkast te leveren voor € 400, na aftrek van de voorrijkosten, voor € 345.
Deze koelkast KRIE8778 A++wordt door diverse partijen aangeboden voor € 371 levering binnen 1-2 werkdagen. Ik ben niet akkoord gegaan en heb contact genomen met keukenconcurrent. Deze heeft een aanbod gedaan van € 350 inclusief montage. Nu blijkt deze pas binnen te zijn op 2 september. Vanwege werkzaamheden in huis kan deze pas op 12 september worden geleverd.

Een merkkoelkast hoort langer dan vier jaar mee te gaan. Vanwege de opwaardering naar een A++ koelkast wil ik € 100 bijbetalen in plaats van € 350
Dhr. Rousse toonde alle begrip en heeft zo snel mogelijk een koelkast besteld. Had deze direct geleverd geweest dan had ik geen klacht ingediend, maar nu dit zo lang moet duren blijft de slechte smaak bestaan en voel ik me genoodzaakt om deze klacht in te dienen. Liever had ik dit bij Whirlpool gedaan, vanwege de kleine lettertjes in de fabrieksgarantie, maar deze verwijzen me naar de leverancier.

Keukenconcurrent
    Beste meneer / mevrouw van Splunter,

Ik ga uw melding intern bespreken en zorg ervoor dat u spoedig een terugkoppeling ontvangt.

Chris - Webcare KeukenConcurrent
    Koos
    Dank, ik wacht uw reactie af
    Mvg,
    van Splunter
    Keukenconcurrent
    Beste meneer van Splunter,

Zoals u besproken heeft met mijn collega in de showroom kunnen wij helaas niet voldoen aan de door u gewenste oplossing. Ook heeft hij u vooraf op de hoogte gesteld van de levertijd van het apparaat.
    Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Indien u nog vragen heeft kunt u hiervoor contact opnemen met onze showroom.

Chris - Webcare KeukenConcurrent
    Koos
    Een koelkast hoort langer mee te gaan dan vier jaar. Zeker nu er een verlengde garantie is valt deze reactie me erg tegen. De geboden oplossing is nauwelijks beter dan de aanschaf van een nieuwe koelkast waar geen levertijd op zit.
    Conclusies: Whirlpool levert een slecht product en de fabrieksgarantie is niets waard
    Keuken concurrent zegt de goedkoopste te zijn maar kan niet op tegen Nederlandse internetaanbieder qua service en snelheid.