Klacht Keukenconcurrent: slechte fabrieksgarantie en trage aflevering
Details
Klacht
Op 2 mei 2012 hebben we een Bauknecht KRI1804 koelkast gekocht bij Keukenconcurrent. Hierbij waren nog een aantal apparaten, dus verlengde fabrieksgarantie bij WhirlpoolDe koelkast ging in 2016 steeds slechter te werken, zodoende is er op 12 augustus 2016 een monteur gekomen via Whirlpool. Hij constateerde een lekke achterwand.
Uit de fabrieksgarantie voorwaarden blijkt dat er alleen garantie wordt gegeven op onderdelen. Een lek koelelement valt buiten de garantie. Vandaar dat de monteur een aanbod mocht doen om een nieuwe koelkast te leveren voor € 400, na aftrek van de voorrijkosten, voor € 345.
Deze koelkast KRIE8778 A++wordt door diverse partijen aangeboden voor € 371 levering binnen 1-2 werkdagen. Ik ben niet akkoord gegaan en heb contact genomen met keukenconcurrent. Deze heeft een aanbod gedaan van € 350 inclusief montage. Nu blijkt deze pas binnen te zijn op 2 september. Vanwege werkzaamheden in huis kan deze pas op 12 september worden geleverd.
Gewenste oplossing
Een merkkoelkast hoort langer dan vier jaar mee te gaan. Vanwege de opwaardering naar een A++ koelkast wil ik € 100 bijbetalen in plaats van € 350Dhr. Rousse toonde alle begrip en heeft zo snel mogelijk een koelkast besteld. Had deze direct geleverd geweest dan had ik geen klacht ingediend, maar nu dit zo lang moet duren blijft de slechte smaak bestaan en voel ik me genoodzaakt om deze klacht in te dienen. Liever had ik dit bij Whirlpool gedaan, vanwege de kleine lettertjes in de fabrieksgarantie, maar deze verwijzen me naar de leverancier.
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.