Klacht KeukenLoods.nl: Geleverde afzuigkap van Etna doet absoluut niet aan dat wat je van een afzuigkap mag verwachten.

Afzuigkapfrustratie

Op 30 maart 2020 bij KeukenLoods een Etna afzuigkap besteld, AB190RVS.
Ik heb deze afzuigkap zelf geïnstalleerd. Op 23 april aan KeukenLoods via een e-mail gemeld dat afzuigkap niet doet wat je redelijkerwijs van een afzuigkap mag verwachten nl. afzuigen. Op 24 april meldt KeukenLoods mij dat ze mijn klacht hebben ontvangen en deze klacht doorgezet hebben naar Etna. Op 14 mei 2020 is er een monteur geweest namens Etna en deze heeft geconstateerd dat de afzuigkap technisch goed is aangesloten maar dat hij niet of nauwelijks afzuigt.
Rapport van de monteur is in mijn bezit.
Op 19 mei 2020 e.e.a. nogmaals per e-mail gemeld aan KeukenLoods met als bijlage het rapport van de monteur van Etna.
In deze e-mail heb ik het voorstel gedaan dat ik bij KeukenLoods een andere afzuigkap bestel, zij mij crediteren voor het bedrag van de Etna afzuigkap en zij bij levering de Etna afzuigkap retour nemen.
Daarna niets meer vernomen. Op 7 juni heb ik KeukenLoods gemeld dat ik niet het idee heb dat ze bereid cq. in staat zijn mijn klacht op een fatsoenlijke manier op te lossen en dat ik mij ga wenden tot de "Klachtenkompas" van de Consumentenbond. Op 8 juni !!!!! reageert KeukenLoods met de mededeling dat mijn klacht is doorgegeven aan Etna, en dat Etna de benodigde onderdelen heeft besteld en dat zij met mij een afspraak gaan maken voor de reparatie??????? Volgens de monteur was er niets defect behalve dat het apparaat niet functioneert dus ik ben nog benieuwd welke onderdelen er vervangen gaan worden.
Naar aanleiding van deze e-mail vanKeukenLoods heb ik ze gemeld dat volgens mij dit antwoord nergens op slaat, dat ik mijn melding aan Klachtenkompas een week aanhoud zodat zij met een beter antwoord kunnen komen. Heb afgelopen week geen enkel bericht van KeukenLoods mogen ontvangen.

Ik heb het voorstel gedaan dat ik bij KeukenLoods een andere afzuigkap bestel, zij mij crediteren voor het bedrag van de Etna afzuigkap, en zij deze bij levering van de nieuwe afzuigkap mee terug nemen.

KeukenLoods.nl
    Beste meneer [naam verwijderd door moderator],

Mijn collega heeft een aantal dagen geleden een voorstel gemaild. We kijken graag verder met u mee als u hierop in wilt gaan. Bij dezen leg ik de mail graag nogmaals voor.

Hartelijke groeten,
    Emma | Webcare Keukenloods.nl

---------
    Goedemorgen meneer [naam verwijderd door moderator],

Allereerst excuus dat u nu pas de reactie ontvangt.
    Er was onduidelijkheid tussen ons en Etna betreft de case.

Na het bezoek van de monteur en uw bericht hebben wij als reactie ontvangen dat er op onderdelen gewacht werd wat niet correct was waardoor er verwarring is ontstaan.

Echter blijkt dat de geleverde afzuigkap technisch geheel in orde is maar helaas niet aan uw wensen voldoet.
    Gezien de melding ongeveer 4 weken na levering bij ons binnen is gekomen en de kap in gebruik is kan ik deze helaas niet retour nemen.
    Ik kan dus niet aan uw verzoek om de kap retour te nemen en het betaalde bedrag te verrekenen bij een nieuwe aanschaf voldoen.

Wel kan ik kijken mocht u een andere aanschaffen of hier een korting mogelijkheid op is.

Ik hoor graag van u.

Remi | Servicemedewerker
    Afzuigkapfrustratie
    Geachte [naam verwijderd door moderator],

Dank voor uw reactie van 25 juni jl. Met stijgende verbazing uw motivatie gelezen om niets te hoeven doen met mijn klacht betreffende de niet werkende afzuigkap. U heeft het over een voorstel gedaan door "Emma". Dit voorstel heeft mij nooit bereikt.?! Nu de volgende punten:
    1. "Echter blijkt de geleverde afzuigkap technisch geheel in orde".
    U citeert hier wel erg selectief uit het rapport van de monteur. Ik heb van te voren contact gehad met ETNA en de afspraak gemaakt dat, als de afzuigkap verkeerd zou zijn aangesloten, ik de kosten van de monteur betaal. Monteur geeft aan in zijn rapport dat de installatie van de afzuigkap technisch in orde maar dat de afzuigkap (citaat monteur): "Kap zuigt niet af in stand 1 en op stand 2 & 3 minimaal. Maakt ook veel herrie in stand 3"! Misschien verstandig dat u dit nog even leest in het rapport van de monteur.
    2. "Gezien de melding ongeveer 4 weken enz". Misschien is u ontgaan dat mijn klacht zowel bij KeukenLoods als bij ETNA allang in behandeling is genomen. Dus om nu te concluderen dat mijn klacht te laat is ingediend raakt m.i. kant nog wal. Verder is het ook volkomen irrelevant omdat de klacht onder de normale fabrieksgarantie valt.
    3. "U kan de kap niet retour nemen omdat hij in gebruik is". Helaas is het onmogelijk om te controleren of een apparaat naar behoren werkt als het nog in de doos zit! Of u moet daar een methode voor weten dan hoor ik dat graag, Defecten zullen altijd geconstateerd worden nadat een apparaat in gebruik is genomen. Overigens gebruiken we de van de kap alleen de verlichting, de rest werkt niet.

U begrijpt wel dat ik geen genoegen neem met uw beslissing die genomen is op een aantal onjuiste aannames en gelegenheidsargumenten. Als ik binnen een week geen voor mij bevredigende oplossing krijg, stuur ik u een formulier voor "Ontbinding/Herroeping" als volgende stap.

Jaap Hoekstra
    KeukenLoods.nl
    Goedemiddag meneer Hoekstra,

In mijn eerdere mail heb ik het nergens gehad over een voorstel die door Emma gedaan zou zijn.

Ik heb u op 22 juni gemaild met een voorstel en nadat u hier geen reactie op heeft gegeven heeft mijn collega Emma deze via klachtenkompas geplaatst zodat er te zien is dat we gereageerd heeft.
    Daarin verwijst zij naar het voorstel dat ik gedaan heb.

Het voorstel is dat wij met u kunnen kijken naar een andere afzuigkap en deze indien mogelijk met korting gaan aanbieden aan u.

Bij punt 1 geeft u ook aan dat ik zeer selectief selecteer wat niet terecht is.
    Er staat namelijk niets anders bij de bevinding.
    Hieronder zoals omschreven in het bezoekrapport.

Bevinding: Apparaat nagezien: technisch in orde

Punt 2 is in deze ook niet correct zoals u deze beschrijft.
    De afzuigkap is geleverd op 30-03-2020. Vanaf dat moment heeft u 7 werkdagen om eventuele schademeldingen door te geven en 14 dagen om een retour te melden.
    Op 24 april komt de melding bij ons binnen. Nadat de kap 3 1/2 week in uw bezit is.
    Hierop is er een melding gemaakt en een bezoek geweest van een monteur.
    Zijn opmerking op het bezoekrapport is zoals eerder aangegeven:
    Bevinding: Apparaat nagezien: technisch in orde
    Een apparaat dat geen defect heeft kan ook niet gerepareerd worden.

Dat de afzuigkap niet aan uw verwachtingen voldoet is in deze een ander verhaal.
    Hierop is dan ook de mogelijkheid gegeven om met ons naar een andere kap te kijken en deze indien mogelijk met korting aan te bieden.

Punt 3 U geeft aan dat het onmogelijk is een afzuigkap te controleren op de correcte werking zonder deze aan te sluiten. Dit is correct en daarom heeft u ook binnen 14 dagen het recht een product te retourneren zonder opgave van een reden.
    Echter komt bij ons na 24 dagen de eerste melding binnen waarop de monteur is ingeschakeld.
    U geeft nu voor het eerst aan dat alleen de verlichting werkt en de rest niet. Terwijl deze bij het monteursbezoek wel werkte. Het kan uiteraard zijn dat er nu wel een probleem is. Wilt u dat ik hiervoor een bezoek regel door een monteur?

Betreft uw conclusie van de onjuiste aannames hoor ik graag van u op welke punten deze door mij gemaakt zijn zodat ik hier correct op kan reageren.

Ik hoor graag van u.

Afdeling Service Keukenloods.nl

Ook een klacht indienen over KeukenLoods.nl?