Opgelost door KeukenLoods.nl: Kapotte Candy koel/vrieskast valt binnen garantie maar wordt niet gratis vervangen.

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 634165
Gebruiker
ilona#amsterdam
Datum
3 reacties

Details

Klacht

Ik heb een koelvriescombinatie van Candy (gekocht via Keukenloods in 2018 als onderdeel van gehele nieuwe keuken). Het apparaat is 4 jaar oud en onherstelbaar stuk (monteur reeds langsgeweest).
Omdat ik destijds 3 apparaten van Candy kocht, heb ik 5 jaar garantie op deze apparaten. Dit staat op papier en is ook bevestigd door Keukenloods.
Volgens mij heb ik recht op gratis vervanging door een vergelijkbaar product.
Echter volgens Keukenloods is de levensduur van dit apparaat 4 jaar, die nu verstreken zijn. Maar vanwege 5 jaar garantie willen ze 20% vd waarde vergoeden, dit is €85,- !
Wel bieden ze aan een andere koelkast van Indesit te plaatsen (waarde € 500,-) en daarvoor € 250,- korting te geven uit 'coulance'.
Plus kosten montage komt het bedrag op € 369,-. voor mijn rekening.
En ik heb voor de monteur vorige week € 100 voorrijdkosten betaald.

Ik weet inmiddels dat de levensduur van de Candy koelkast 6 of 7 jaar minimaal is, en niet 4. Omdat ik nu al 2 weken zonder koelkast leef heb ik het gevoel dat daar gebruik van gemaakt wordt (zit immers te springen om een nieuw apparaat).








Gewenste oplossing

Conform de garantie: gratis vervanging van de kapotte Candy koel/vrieskast BCBS172T (niet meer leverbaar) door vergelijkbare koelkast, zoals de Indesit B18A1D11
Geboden oplossing
Ik vind het een nette handreiking dus hiermee akkoord en opgelost. Hoop dat de nieuwe koelkast nu snel geleverd kan worden.
Status
opgelost
Beoordeling
content

3 reacties

  1. Auteur
    KeukenLoods.nl
    Datum
    Beste G.M.M. Oud,

    Wat vervelend om te lezen dat er problemen zijn met de koelkast en de oplossing daarvan. Ik heb de klacht doorgezet naar mijn collega's van de serviceafdeling. Wij komen spoedig bij u terug.

    Met vriendelijke groet,
    Emma | Webcare Keukenloods.nl
  2. Auteur
    ilona#amsterdam
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
  3. Auteur
    KeukenLoods.nl
    Datum
    Beste Ilona,

    Als ik het goed heb begrepen heeft mij collega van de serviceafdeling u zojuist een voorstel gedaan. Wij horen graag wat u van het voorstel vindt.

    Met vriendelijke groet,
    Emma | Webcare Keukenloods.nl

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over KeukenLoods.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen