Klacht Keukensale: Schade wordt niet vergoed omdat deze niet onder wettelijke garantie zou vallen.

Centientje

Beschadiging aan composiet spoelbak, is niet bekend hoe, wanneer en door wie dit is ontstaan. Lijkt me ook niet belangrijk. Punt is dat dit toch niet binnen 6 maanden zou mogen gebeuren? Composiet is toch hard en sterk? Volgens mij èn de Consumentenbond bestaat er een wettelijke garantie op elke schade aan een product dat binnen 6 maanden kapot gaat. In mijn geval is er een stukje uit de composiet spoelbak in de keuken.
Reactie Keukensale Deventer luidt: “Wat de consumentenbond u heeft verteld, geldt voor apparaten die van binnenuit defect raken. Bijvoorbeeld een telefoon. Of een kras op uw auto. In dit geval is het een beschadiging van buitenaf. Bij een telefoon of een auto heeft u geen garantie als deze is gevallen of er anderszins van buitenaf gebeurde invloeden hebben plaatsgevonden.Wij hebben een voorstel vanuit de leverancier gedaan. Uit coulance. Wilt u daar gebruik van maken? De montage - en demontagekosten komen dan voor uw rekening.”

Gratis vervanging van de spoelbak.

Bijlagen

Keukensale is uitgenodigd om deel te nemen aan Klachtenkompas.

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren