Opgelost door Kia Nederland: Motor stuk naar 50.000 bij 3 jaar oude KIA Sportage

GermanFriese

In 9 / 2015 een KIA Sportage aangekocht bij een herkend Bosch Car Service bedrijf met 7 jaar KIA garantie (of 150.000 km) en bovenop 6 maanden BOVAG garantie.
De Kia is van 9 / 2012.
1e beurt bij 10.403 km (incl. olie + oliefilter) bij KIA Dealer in 10/2013
2e beurt bij 27.233 km (incl. olie + oliefilter) bij Bosch Car Service in 1 / 2015
3e beurt bij 39.464 km (incl. olie + oliefilter) bij Bosch Car Service in 9 / 2015
De laatste beurt was dus ook bij aankoop door mij.
Nu, 3 maanden en 10.000 kilometer verder (dagelijks 240kilometer woon-werkverkeer) gaat de motor stuk (krukaslager ligt eruit !)
KIA wil niets weten van fabrieksgarantie, omdat wij geen factuur hebben van de 2e beurt. De betreffende dealer bevestigt wel, dat olie en filter zijn vervangen volgens de eisen van KIA.
Het kan niet zijn, dat een net 3 jaar oude motor met maar 50.000 km op de teller ondanks alle oliebeurten kapot gaat. KIA maakt misleidende reclame met 7 jaar garantie !!! Oplossing of ik ga verder !

Ik verwacht op heel korte termijn een reactie van KIA Nederland. Het zich verstoppen achter kleine letters kan niet ten koste gaan van het feit, dat blijkbaar de motor niet goed was. Een goede motor gaat niet stuk bij 50.000 kilometer normaal gebruik en oliebeurten op tijd ! Ik heb deze auto juist gekocht, om de reden, dat KIA met zijn pure kwaliteit reclame maakt. Het kan altijd gebeuren, dat een motor of ander onderdeel bij de fabriek door omstandigheden niet goed werd gemaakt. Dat kan niet ten koste van een consument gaan, die 25.000 Euro voor een 3 jaar oude KIA betaald !
Mijn KIA is net 3 maanden boven de 3 jaar "totale van bumper tot bumper" garantie van KIA. Ik voel mij echt misleid, ook omdat nergens op internet en in de media werd verteld, dat men bij aankoop van een 2e hands KIA alle facturen moet eisen van vorige eigenaars. Er werd wel reclame ermee gemaakt, dat juist de 7 jaar garantie ook overgaan naar de nieuwe eigenaar. Dat is misleiding !

Wij vinden dat Kia Nederland hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

GermanFriese
    Uiteindelijk zonder kosten voor mij alles hersteld. Jammer, dat het zo moeilijk begon en KIA NL centrale toen nog niet echt besefte, dat een tevreden klant belangrijker is, als bezuinigen op garantiegevallen. Inmiddels ben ik in goede handen bij een KIA dealer in de buurt en laat de auto daar ook onderhouden.

Ook een klacht indienen over Kia Nederland?