Klacht Kidstel: kapot toestel, niet bereikbaar voor nette oplossing voor urgent probleem

cc

In Oktober een gpskidstel gekocht, door operatie kind alleen op de fiets naar school. In Januari barst in schermpje, doet het niet meer. Volgens kind ergens in schooltas tegen aangestoten. Erg kwetsbaar voor kindertoestel. Barstje in scherm bij veel telefoons, maar dan werkt het gewoon nog. Ik kon het opsturen om het op te lossen. Hoorde toen kon nieuwe kopen voor 75 euro !!! (dat binnen 4 maanden na aankoop van 100 euro). Vroeg de simkaart terug ivm beltegoed erop. Volgens hun niet in telefoon aanwezig, wat onjuist is, vandaar ook pincode moeten meesturen. Ze hebben geen telnr., dat is al raar. Dan krijg ik per email mobielnr. waar ik op 2 korte slottijden kan bellen, doe ik, niemand neemt dan op, geen voicemail service...niet bereikbaar. Ik vind dit heel slecht voor zo n duur ding mag je service verwachten, voel me erg slecht en onheus behandeld en heb veel geld betaald voor wat? Ik wil een nette oplossing binnen korte tijd, kind nu zonder gps en telefoon vind ik niet verantwoord.

voor een redelijke prijs (denk ik aan max 50 euro) met simkaart van oude telefoon met beltegoed van mij erop.

Kidstel
    Kidstel heeft besloten om niet meer op klachten hier te reageren waarbij de klager HIER ONJUISTE INFORMATIE verschaft, of in ieder geval aan ons andere informatie verschaft. Hier is in dit geval aantoonbaar (mail) sprake van. Desondanks willen wij hier de volgende reactie geven.
    - Volgens klager is de barst ontstaan door het neerzetten van een tas waarin de telefoon zat, dit gaf ze in een mail aan ons te kennen. Dit is onmogelijk. Klager heeft een zeer nette mail ontvangen met uitleg en is aangegeven dat dit buiten garantie valt, daar schade van buitenaf. Onderzoekskosten hoeft de klager niet te betalen. Toch hebben wij gemeend de klager tegemoet te komen door een flinke korting te geven op nieuw toestel. Klager heeft hier op niet te verstane wijze op gereageerd, voorstel resoluut afgewezen en voor haar was het hiermee afgesloten, er was geen sprake van een simkaart. Ook hebben wij haar gevraagd hoe wij dan tot een oplossing konden komen, ook hier ging ze niet op in. Na enige dagen stuurt de klager weer een mail waarin ze toch in wil gaan op het voorstel met uitdrukkelijk de wens dat haar simkaart MET BELTEGOED dan ook terug moet komen. Wij hebben geen simkaart ontvangen bij het toestel dit is zeker.
    Kortom: mevrouw heeft ons eerder voorstel heeft afgewezen en voor haar was de zaak afgesloten, vervolgens hier met andere informatie en kan ze hier wel met een voorstel komen.
    De schade aan het toestel valt niet onder garantie en is niet ontstaan door normaal gebruik. Mevrouw kan haar oude toestel bij ons ophalen, dit lijkt ons beter omdat blijkbaar bij de verzending tussen kidstel en mevrouw er spullen verdwijnen. Ondanks dat wij er van overtuigd zijn dat wij geen simkaart hebben ontvangen, krijgt ze van ons geheel gratis een prepaid simkaartje kado. Reacties (mits constructief) direct aan ons via de mail zullen wij wel beantwoorden en indien ze daarin aangeeft nog te willen bellen zullen wij haar ons algemene nummer geven.
    cc
    Ik verbaas me dat er via deze weg wel en ook snel een reactie komt. Ik geef aan een vervangend gps toestel te willen op korte termijn, daar ga je aan voorbij. Ik ben geen bedrieger, ik ben je klant!!! (waarom een pincode zonder simkaart?) Jullie hebben geen telefoonnummer dat schept geen vertrouwen. Klanten zijn je ambassadeur, je hoeft het niet altijd eens te zijn, maar wat respect en oplossingsgerichtheid is toch niet teveel gevraagd? Tenminste als je wil dat je klanten tevreden zijn.
    Kidstel
    Beste Carmen Coenen,
    Wij hebben u eerdere mail ook in enkele gevallen binnen enkele uren beantwoord. Bewust zeggen we niets over selectief geheugen wellicht bent u het gewoon vergeten.
    U heeft het over respect en oplossingsgerichtheid. U zou misschien zelf even terug moeten lezen hoe heeft gereageerd op onze zeer nette mail, waarin wij u een voorstel doen om het door uzelf beschadigde toestel met een flinke korting te vervangen. Daarop hebben wij nog gereageerd met de vraag hoe u wel tevreden zou zijn, waarop u vervolgens weer op een niet bepaald constructieve reageerde. U gaf daarbij ook aan dat de zaak afgedaan was. Vervolgens (nu vallen we in herhaling) begint u over een simkaart MET BELTEGOED!!! Wij hebben de simkaart niet en hebben hier geen belang bij. Bovendien zou de simkaart eenvoudig door u te traceren zijn als wij deze in gebruik zouden nemen. U bent onduidelijk over de hoogte van dit beltegoed. Ook beschuldigd u ons ervan u als leugenaar neer te zetten, maar wij hebben u alleen aangegeven geen simkaart te hebben ontvangen (assumption is the mother of all mistakes). Of u deze heeft verstuurd kunnen wij niet beoordelen. U geeft aan "Klanten zijn je ambassadeur" en leest ons de les hoe wij met klanten om dienen te gaan. Het lijkt erop of u misbruik maakt van uw mogelijkheden om hier te klagen, u onderschat daarbij de intelligentie van een deel van de lezers. Onze klanten zouden het vervelend vinden als ten koste hun kostprijs, wij alles zouden honoreren wat hier afgedwongen wordt. (dit krijgen wij ook per mail te horen). Nogmaals u geeft aan dat er spontaan een barst in het scherm ontstaat bij het neerzetten van een tas waar het toestel in zat. Wij hebben u uitgenodigd dit aan te tonen bij onze toestellen. U krijgt dan, zoals u wenst, een nieuw toestel gratis. Mocht u dat niet willen aantonen, dan kunt u nog gebruik maken van het eerdere voorstel dat wij u meermaals hebben gedaan.
    cc
    Het is duidelijk dat jullie liever je eigen gelijk laten prevaleren ipv een klant probeert te begrijpen en servicegericht zijn. *Het product is duur maar goed bedacht (wel kwetsbaar niet handig dus voor kids) .
    * Het feit dat er nergens een telefoonnummer beschikbaar is moet alle alarmbellen laten rinkelen bij kopers!!! Ik ben bij deze klant af, ik heb een betere oplossing gevonden bij een bedrijf wat wel zijn verantwoordelijkheid neemt en gewoon bereikbaar is.

cc

Ook een klacht indienen over Kidstel?