Klacht Kidstel: verkeerd gezonden mobieltje

Marjan

In februari bij www.kidstel.nl een kindermobieltje besteld, zoals die ook in de consumentengids van februari op bldz.8 stonden afgebeeld, en betaald (69 Euro).
Het was voor mijn man (78) , die 2 hersenbloedingen heeft gehad en niet meer met een normaal mobiel kan omgaan.
13 Maart de zending ontvangen maar een ander mobieltje, geen Kidstel maar een Konka, erg druk met poppetjes enz. en het doosje stond vol met allerlei chinese tekens.
Nadat ik had gemaild (telefoonnr. stond niet op de site) dat ik niet het mobieltje had gekregen dat ik had besteld, een mail terug ontvangen, dat ik de nieuwstre versie had, maar als ik het toch wilde omruilen voor het andere model, kon ik het terug sturen en ze zouden na ontvangst per omgaande het andere model sturen.
Ik heb advies gevraagd aan de adviesafdeling van de consumentebond, wat die me zouden aanraden, want het is toch niet in orde dat ik, zonder overleg, een ander product krijg dan ik heb besteld.
Ik heb Kidstel gemaild dat ik de konka zou terugsturen en dat zej het door mij bestelde mobieltje moesten sturen en of ze even wilden bevestigen dat de door mij gemaakte verzendkosten door hun zouden worden vergoed.
Ik kreeg toen bericht dat het door mij bestelde mobieltje niet meer te leveren was, ze zouden ook actie ondernemen op de site met de foto's van de Kidstel en dat zou binnen een paar weken aangepast worden. Het "nieuwe model" was hun ook "overkomen".
Op advies van de consumentenbond heb ik toch op eigen kosten aangetekend binnen de gestelde tijd van 8 dagen de Konka terug gestuurd (8.05 Euro) en niet gewacht op de bevestiging dat het op hun kosten zou gebeuren.
Gisteren bericht gehad dat ze mijn zending hadden ontvangen. Ik zou binnen 7 dagen mijn aankoopbedrag terug gestort krijgen. Ook vermelding dat het retourneren van een bestelling niet door de webwinkel wordt betaald.
Ze vermeldden ook nog dat ik qua functionalteit en model het toestel had gekregen dat ik had besteld.( Dan kunnen ze altijd wel namaakproducten sturen, als je een merk besteld.)
Ik wil U wel de bijlage sturen waar de mobieltjes op zijn afgebeeld, maar ik weet niet hoe ik dat moet doen. Dan kunt U het verschil zien. De Kidstel is heel anders en veel rustiger.
Hopende dat U hier iets aan kunt doen, ook voor anderen die dit via deze site bestellen.
Ik heb overal nagevraagd maar de kidstel kan ik nergens in een winkel kopen bij ons.
In afwachting van uw bericht.
Met vriendelijke groet Paula Bouwmans

Het liefst wil ik de Kidstel zoals afgebeeld op de site en zoals ik hem had besteld.

Kidstel
    Beste schrijver, vanuit Kidstel hebben wij alles is het werk gezet om u eerlijk en oprecht te voorzien van alle informatie na uw klacht. Wij streven vanuit onze missie een 100% klanttevredenheid na. Deze klanttevredenheid is volledig gericht op onze doelgroep te weten kinderen en de ouders van kinderen.Het is u bekend dat u het toestel voor een ander doel heeft aangeschaft. Dat u teleurgesteld bent heeft waarschijnlijk te maken met uw eigen verwachting welke niet is uitgekomen. Wij betreuren het dan ook dat u klachten blijft sturen en hebben geen idee wat we verder voor u kunnen betekenen. U klachten beïnvloed waarschijnlijk ouders welke voor hun kinderen een mogelijkheid zien om ze vertrouwd te laten wennen aan vrijheid zoals bijvoorbeeld het zelfstandig naar school of het sporten te fietsen. Dit is er jammer
    Marjan
    Ik heb geen klacht over het mobieltje op zich, het ging mij over het feit, dat jullie, zonder mij hierover mede te delen, een mobieltje hebben gestuurd, dat er helemaal anders uitzag als wat ik had besteld, terwijl het op grote foto's was afgebeeld en ik, aan de hand van die afbeelding, daarop heb besteld. Nadien waren de afbeeldingen ook gewijzigd. Als jullie het terugzenden voor eigen rekening hadden genomen, was er geen klacht geweest.
    Beste mevrouw Bouwmans,
    U mag best vinden dat wij niet juist hebben gehandeld, echter kan dit geen reden zijn om valse beschuldigingen te uiten. Ook als u vindt dat wij niet juist handelen lijkt het ons niet goed om beweringen te doen die zeer ernstig, maar feitelijk onjuist zijn. U kunt begrijpen dat dit ook niet helpt in een dialoog. Als nieuwe woordvoerder namens kidstel ga ik nogmaals met een frisse blik naar uw zaak kijken. U geeft in de eerste paragraaf aan dat u een kindermobieltje aanschaft voor uw man van 78 jaar. Als onze leverancier besluit het product beter aan te laten sluiten op de doelgroep kinderen door enkel en alleen een paar knop icoontjes aan te passen zien wij daar geen enkel probleem in voor onze doelgroep. Verder doet u zeer ernstige beschuldigingen over namaak. U begrijpt blijkbaar niet dat de webshop naam KIDSTEL is en de fabrikant Konka. Dat was altijd al zo. U schijnt uw mening over het namaak product kracht bij te willen zetten door aan te geven dat er chinese tekens op het doosje vermeld staan. Dit moet zijn: OOK chinese tekens, dit was voorheen ook zo. Er is vorig jaar (zoals vaker) een vernieuwing geweest van het toestel dit betrof wijzigingen in de toets pictogrammen en de kleur van het toetsen bord. Geen wijzigingen in functies, bediening en vorm. Slechts een update van dezelfde fabrikant. Dit soort kleine wijzigingen kunnen wij pas doorvoeren op de site als de veranderingen bij ons bekend zijn, foto's zijn genomen etc. Dit is vaak het geval als wij het model in huis hebben. Er kan dan een kort moment zijn dat wij het nieuwe model al leveren terwijl de foto's nog niet aangepast zijn (zie ook de voorwaarden). U geeft aan dat eigenlijk uw klacht is dat u de verzendkosten niet zelf wilt betalen. Als u uw klacht eerlijk en rechtvaardig had geformuleerd en aan ons had gericht, waren wij hier zeker coulant geweest, wellicht waren wij zelfs voor u naar een passend senioren toestel op zoek gegaan. Nu wachten wij af wat uw (re)actie is.
    Beste redactie,
    Ik ben niet onder de indruk van jullie verhaal, want jullie willen op geen enkele manier toegeven dat de afbeeldingen op de site HEEL anders eruit zagen als het gestuurde mobieltje. Dat de nieuwe afbeeldingen pas later op de site gezet konden worden, daar kan ik niks aan doen . Als de nieuwe afbeeldingen erop hadden gestaan, had ik nooit besteld.
    Dit is mijn laatste reactie, want mijn mening verandert toch niet.
    Toch nog de beste wensen voor het nieuwe jaar.
    Beste redactie,
    Blijkbaar is mevrouw voldoende onder de indruk om haar initiële verhaal minimaal 1 keer aan te passen. Het lijkt mij voor een ieder zeer onoverzichtelijk worden als wij reageren op tekst die later door een klager aangepast wordt. Voor zover ons bekend kunnen wij hier ook niet onze reactie aanpassen aan de veranderende inzichten.
    Wij zullen het kort houden. Mevrouw kan zich bij ons melden om op een normale manier MET ONS de dialoog aan te gaan, als ze dat wenst onder het genot van een kop koffie, en dan zal e.e.a. zeker opgelost worden.
    Marjan
    Ik ben in het geheel niet onder de indruk, maar jullie hebben niet 1 keer willen toegeven, dat het gestuurde mobieltje een heel ander uiterlijk had, dan wat ik had besteld en waar het voor bestemd was, Jullie hadden van te voren de site moeten aanpassen, of de kosten van het retourneren niet door mij moeten laten betalen.

Marjan

Ook een klacht indienen over Kidstel?