Opgelost door Kijoo: Kapotte Samsung QLED TV ontvangen, verkoper weigert vervanging door nieuwe tv.

C.G.T. de Maesschalck

Op 11 december Samsung QLED TV QE49Q7F bij Kijoo besteld die we op 15-12-2017 hebben ontvangen. Tv is “dood in de doos”.

Op 19-12-2017 ben ik op mijn vrije dag met tv naar Kijoo in Veghel gereden daar was helaas niemand aanwezig. Telefonisch met Kijoo overlegd, beschreven hoe afwijkend het beeld er uit ziet en dat er geen menu verschijnt. Kijoo zei dat ze niets voor me konden betekenen omdat we de verpakking/doos niet meer hebben. Hiermee was voor hun de zaak afgedaan.

Na overleg met consumentenbond heb ik op 19-12-2017 Kijoo schriftelijk ingebreke gesteld en verzoek tot vervanging gedaan. Hierbij heb ik ze gewezen op Europese wet en regelgeving (conform Qshops waarbij Kijoo aangesloten is) dat bij een probleem meteen na aankoop er bij een beroep op vervanging de verpakking niet nodig is.

Reaktie van Kijoo:

"Na het zien van uw gestuurde foto is dit overduidelijk schade die van buitenaf is veroorzaakt en dat kunnen mogelijk twee redenen zijn namelijk er is te veel druk op het scherm gezet met het uitpakken of er is iets tegen aan gestoten tijdens het bevestigen van het toestel bij u aan de muur.

Daar de verpakking geen uitwendige schade had bij het afleveren bij u thuis want daar heeft u tenslotte voor getekend kan dit dan ook nooit tijdens het transport zijn veroorzaakt. "

Ons advies is om deze schade voor te leggen bij Samsung Nederland om zo door hun te laten bevestigen hoe deze schade mogelijk is ontstaan aan uw toestel.

Telefonisch hebben we info gevraagd aan samsung. Die geeft geen garantie op het beeldscherm. Dus Kijoo wil dat we Samsung gaan betalen om een tv van 1479 euro die we kapot van hun hebben ontvangen te laten werken!!! Dit is werkelijk te zot voor woorden.

De conclusie van Kijoo op basis van de foto dat we zelf de schade veroorzaakt hebben vind ik echt bizar. Kijoo levert zo wel een hele slechte service en ik vind het ook schandalig dat we beschuldigd worden van het zelf veroorzaken van de schade.

Het is nu kerstvakantie voor de kinderen en in plaats van naar een mooie tv te kijken hangt er alleen een muurbeugel!! Ik hoop dat Kijoo alsnog zo snel mogelijk met een nieuwe werkende tv (Samsung QLED TV QE49Q7F) komt waar we al 1479 euro voor hebben betaald.

Nieuwe werkende Samsung QLED TV QE49Q7F zonder defecten.

Kijoo
    Geachte mevrouw de Maesschalck,

Naar aanleiding van uw klacht hebben wij elkaar zojuist hierover telefonisch gesproken om te kijken hoe we dit voor u het beste op kunnen lossen daar wij dit voor u een hele vervelende situatie vinden.

We hebben met elkaar afgesproken dat we naar een passende oplossing toe willen voor u en u gaat daar binnen een paar dagen op terug komen bij ons, en gaan er dan ook vanuit dat we hier gezamelijk uitkomen met elkaar.

met vriendelijke groet,

KiJoo.nl

Kijoo
    Geachte mevr. de Maesschalck,

Naar aanleiding van ons telefonisch onderhoud van 30 december zijn we tot een overeenstemming gekomen betreffende u klacht.

Met vriendelijke groet

KiJoo.nl

C.G.T. de Maesschalck

Ook een klacht indienen over Kijoo?