Klacht Kikocosmetics.com: Vreselijke sollicitatieprocedure.

Myrna

Ik heb een 2tal maanden geleden gesolliciteerd voor het bedrijf Kiko.
Hun sollicitatieprocedure is gewoonweg vreselijk, na 4 weken lang, elke week een mail te krijgen dat ik gecontacteerd zou worden door de areamanager, had ik er wel genoeg van.
Ik heb gezegd dat ik de job niet meer wou hebben en
Ik heb mijn klacht ingediend bij customer care ervoor.
Ik kreeg na 2 weken een mail terug met hun excuses en dat er intern iets veranderd zou zijn en dat het daarom zo lang duurde , er werd mij gevraagd om een 2de gesprek te doen.
Ik heb hierop ingestemd, heel vriendelijk, om eigenlijk mijn teleurstellingen in het bedrijf te willen tonen, ik heb inmiddels een job.
Na 2 dagen krijg ik een mail terug dat er een referentiecheck gebeurd is en dat Kiko daarom afziet van een 2de gesprek.
Zo ver ik weet, mag je geen referentiechecks doen, zonder dat de sollicitant toestemming gegeven heeft.
Daarbij, heb ik mijn werkgevers gebeld, met wie ik nog een goed contact heb en blijkbaar heeft Kiko dus niet gebeld, alle 3 bedrijven zeggen dat ze totaal niks van Kiko gehoord hebben.
Dus oftewel liegt de HR van Kiko en anders hebben ze een referentiecheck gedaan waarvoor ik geen toestemming gegeven heb.
Kiko heeft ook nooit gezegd waar ze de zogezegde referentiechecks gedaan hebben.
Na het hele gedoe over hun sollicitatie, gaan ze ook nog een stukje liegen.

Kiko zijn excuses aanbied en eerlijk toegeeft dat ze gelogen hebben over de referentiecheck.

Wij vinden dat Kikocosmetics.com hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Kikocosmetics.com?