Klacht Kiksales: Kosteloze reparatie nieuwe versnellingsbak

Tufail

Ik heb in oktober 2020 een auto gekocht voor €5400 met kenteken [gegevens verwijderd door moderator].
Deze auto is van het bouwjaar 2011 en had toen 211XXX op de teller staan.
Na 3 weken dat ik deze auto heb gekocht, is de versnellingsbak stuk gegaan.
[persoonsgegevens verwijderd door moderator] van Kiksales, heeft deze toen in behandeling genomen en wilde in eerste instantie 50/50 de kosten betalen voor reparatie. Ik ben hier niet mee akkoord gegaan, omdat ik op de hoogte ben gesteld dat deze kosten volledig voor het bedrijf zijn, waar ik de auto heb gekocht. Na lang over en weer heeft de dame in kwestie mij akkoord gegeven de versnellingsbak te willen reviseren bij een van haar aangesloten garage's. De versnellingsbak is gereviseerd, waar ik ook een factuur van heb. Ongeveer een kleine maand geleden, kreeg ik af en toe dat de versnelling eruit schoot, terwijl ik aan het rijden ben. Dit probleem is sinds 2 weken elke keer wanneer ik wil rijden met de auto. Ik kan en durf de auto niet meer te rijden, omdat hij continu uit zijn versnelling schiet en ik dan de auto 3/4 keer moet uit en aanmaken, voordat ik een paar meter kan rijden. U begrijpt dat ik dit levensgevaarlijk vind. Ik heb meerdere malen contact gehad met David (zakenpartner van Annelies) die mij heeft verteld dat zij in eerste instantie helemaal niet verantwoordelijk zijn geweest voor de versnellingsbak die destijds kapot is gegaan. Dit klopt natuurlijk van geen kant, en dan heb ik hem ook uitgelegd. Er is destijds ruim €2400 betaald voor het reviseren van de versnellingsbak en dat geeft je een klant niet cadeau, lijkt mij?
Wat ik nu van hen verwacht is dat dit asap geregeld wordt en zij voor de kosten gaan opdraaien, omdat dit probleem zich ook al na 3 weken van de aankoop heeft voorgedaan. In mijn optiek is het niet goed gemaakt of is de gereviseerde bak niet goed of kapot geweest, waardoor ik hier nu weer hinder aan ondervind.
Ik heb een soortig rapport opgevraagd bij het RDW, waar ik heb gezien dat, voordat ik deze auto kocht, deze 19 dagen in het bezit is geweest van een ander.
Iemand koopt/verkoopt dus een auto en na 19 dagen wordt deze weer verkocht? Ik neem aan dat Kiksales vakmensen zijn en zich hierover zullen buigen, aangezien iemand niet maar voor 19 dagen een auto in zijn bezit wilt.
Ik denk dan ook dat dit met voorbedachte raden en zo snel mogelijk weer is doorverkocht, in de hoop van de auto af te zijn en zelf niet voor reparatiekosten op te moeten draaien.

Reparatie kosteloos verrichten of de koop terugdraaien

Wij vinden dat Kiksales hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Kiksales?