Klacht Kitbestellen.nl: Kitbestellen neemt klachten niet serieus en lapt consumentenrecht aan zijn laars

C.I. Leyzers Vis

Klacht over webwinkel Kitbestellen
In april tube kit van teak-kleur besteld om 20 forse boorgaten in treden van een teak-trap te vullen na verwijderen van traplift.
Bij de klus in juni bleek de kit beige-bruin te zijn ipv de donkere kleur van teak traptreden. Foto's gemaakt hoe sterk afwijkend de kleur was en deze tezamen met een email-klacht op 25 juni naar Kitbestellen gestuurd.
Op 9 juli gebeld met vraag waarom nooit gereageerd werd op mijn klacht. Klacht nogmaals intern doorgespeeld; weer geen enkele respons.
Daarom 17 juli email gestuurd met het bericht dat ik het aankoopbedrag binnen 1 dag op mijn rekening wilde zien. Zoniet zou ik de klacht op Klachtenkompas zetten.
Binnen een half uur werd ik gebeld door medewerker J die nogmaals informeerde wat de klacht was. Hij kende mijn klacht plus foto's niet. Afgesproken dat ik de tube op hun kosten terug zou sturen.

Diezelfde dag nog ontving ik email van ceo Petra Tappij dat terugsturen op hun kosten niet aan de orde was. In haar email werden ook de regels vermeld vh Herroepingsrecht, inhoudende dat je binnen 14 dagen het product ongeopend kon retourneren. Hoe had ik niet-juiste kleur kunnen herkennen met ongeopende tube kit?. Ik had niet tijdig gebruik gemaakt van mijn Herroepingsrecht en dus geen geld retour.

Daarop heb ik de tekst naar haar gestuurd van de website Consuwijzer die gaat over een product dat niet aan de verwachting voldoet. Het bedrijf heeft dan de mogelijkheid om het product alsnog aan de verwachting te laten voldoen.
Herstel door Kitbestellen was niet meer aan de orde, omdat ik door de 3 weken non-respons de boorgaten in de traptreden uiteindelijk maar vol heb laten lopen met beits van juiste kleur.
Daarom in mijn laatste email van 17 juli aangegeven dat ik de koopovereenkomst wil ontbinden en het geld retour wil ontvangen. Vandaag 18 juli geen reactie hierop ontvangen.

Ik ervaar de handelwijze van Kitbestellen als onbehoorlijk door 2x geen enkele reactie te geven op een goed gedocumenteerde klacht en een afspraak om de kit op hun kosten terug te sturen niet nakomen.
Verder heb ik in de laatste email gezet dat ik het misleidend vond het Herroepingsrecht als afserveer-actie te gebruiken, terwijl het probleem is dat het product niet aan de kleur-verwachting voldoet.
Mijn conclusie is dat Kitbestellen geen betrouwbare en een onbehoorlijke webwinkel is, die totaal niet reageert op klachten en het consumentenrecht aan zijn laars lapt.
Kitbestellen is zeker geen aanrader!!

Ik wil dat Kitbestellen accepteert dat ik de koopovereenkomst ontbonden heb en het aankoopbedrag terugbetaalt incl. de verzendkosten (totaal € 13,01).

Kitbestellen.nl
    Beste mevrouw Vis,

Zoals u zelf al aangeeft zaten er twee maanden tussen de aanschaf van de kit en het aangeven dat u het product retour wilde sturen. Dit is tegen onze algemene voorwaarden in. U heeft het product gebruikt en hoewel wij een (in onze ogen) passende oplossing hebben geboden wilde u enkel uw geld terug. Ook het terugsturen van gebruikte kokers gaat tegen onze voorwaarden in.

Kit benadert de kleur die erop staat maar kan nooit exact hetzelfde zijn als de kleur van het hout. Dat komt met name door de textuur. In kit zitten bijvoorbeeld geen nerven.

Wij vinden het jammer dat u niet akkoord gaat met onze passende oplossing en ervoor heeft gekozen om ons hier neer te zetten op deze manier. Gelukkig hebben we vele andere klanten die een andere ervaring hebben met ons.

Team Kitbestellen.nl

C.I. Leyzers Vis
Er is geen aangeboden oplossing van Kitbestellen. Ze geven niet thuis. Ze gaan niet in op het feit dat er 2x totaal niet gereageerd werd op mijn serieuze klacht met foto's en al. Ze herhalen hun mantra dat het product ongeopend binnen 2 weken geretourneerd had moeten worden (herroepingsrecht). Ze gaan weer niet in op het feit dat het het product niet aan de verwachting voldoet en het herroepingsrecht dan niet van toepassing is, er geen aangeboden oplossing was van hun kant (want ze reageerden niet eens) en ik nu de koopovereenkomst wil ontbinden met geld terug. Bovendien hoe zou een tube teak-kit die niet aan de kleur-verwachting voldoet ongeopend retour gestuurd moeten worden? Dat mogen ze me uitleggen. Kortom, geld terug is de enige passende oplossing.

Ook een klacht indienen over Kitbestellen.nl?