Klacht Klarna AB: Aanmaning gekregen zonder eerst een betaalverzoek.

Aron.94

Ik had een product gekocht van +- 6 euro gekocht via Wish. Nooit meer iets van gehoord, totdat ik ineens een aanmaning in de brievenbus kreeg waarin ik moest betalen, maar ook direct aanmaningskosten moest betalen, omdat ik niet betaald had. Ik heb daarvoor nooit iets ontvangen.

De aanmaningskosten terugstorten, maar ook vooral duidelijker communiceren.

Klarna AB
    Hi,

Wij sturen de originele factuur en de eerste kosteloze herinnering altijd naar het e-mailadres dat je bij de webwinkel gebruikt voor het plaatsen van bestellingen.
    Daarna sturen wij een tweede herinnering met kosten via de post naar je huisadres.
    Op deze tweede herinnering kun je het e-mailadres terugvinden dat je hebt gebruikt bij het plaatsen van de bestelling en waar dus de eerdere post naartoe is gestuurd.

Via de Klarna app kun je ook zien welke facturen er nog open staan, mits je maar één e-mailadres gebruikt bij het plaatsen van bestellingen.
    Gebruik je er meerdere e-mailadressen dan adviseren wij om deze allemaal regelmatig te controleren op openstaande facturen. via https://app.klarna.com/login.

Mocht je meer informatie wensen kun je altijd contact met onze klantenservice opnemen.
    Ons telefoonteam staat van maandag tot en met vrijdag voor je klaar van 9.00 tot 18.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 13.00 uur. Ons chatteam is 24/7 bereikbaar.
    Je kunt een willekeurige bestelling selecteren en daarna eventueel aangeven dat het ergens anders over gaat, wanneer je vraag niet over een zichtbare factuur gaat.

Fijne dag vandaag!

Groet,
    Marleen
    Aron.94
    Dat is gewoon niet waar. Ik heb helemaal geen eerste email gehad. Ik check dagelijks zowel mijn gewone mailbox als m'n spam, daar is geen enkele mail van klarna binnen gekomen. Dan alsnog: als je na één mailtje al meteen een brief met incassokosten stuurt (met zulke hoge kosten dat dit hoger is dan het totaalbedrag van de factuur), dan vind ik dat op z'n minst vreemd.
    Klarna AB
    Hi,

Uiteraard vinden wij het jammer dat je deze kosten hebt ontvangen en de eerste herinnering niet voorbij hebt zien komen. Ik raad je aan contact op te nemen met onze klantenservice zodat ze met je kunnen doornemen wanneer en waarna deze herinnering gestuurd is.

Groet,

Michel

Aron.94

Ook een klacht indienen over Klarna AB?