Klacht Klarna AB: Aanmaning zonder herinnering> kwijtgescholden> vervolgens nieuwe incasso kosten er overheen

Okedan

Incassovordering gekregen over een aanmaning die was kwijtgescholden. Dit bedrijf stuurt aanmaningen rond zonder ooit een herinnering te hebben ontvangen. Contact gezocht waarna de aanmaning is kwijtgescholden door een medewerker. Vervolgens ontvang ik weer post met daarop de incasso kosten van de laatstgenoemde aanmaning.

Deze flauwekul kwijtschelden. Wat zijn dit voor praktijken?

Klarna AB
    Beste,

Bedankt voor je bericht.

We kunnen via een openbaar niet inhoudelijk ingaan op deze vervelende situatie. Wel willen wij je aangeven dat dit naar alle waarschijnlijkheid zal berusten op een misverstand. Alvorens er een herinnering met kosten wordt gestuurd zal er altijd een kosteloze herinnering gestuurd worden. Ook zal dit betekenen dat er daadwerkelijk nog een bedrag open zal staan.

Je geeft aan dat er inmiddels incassokosten bij zijn gekomen. In dat geval willen wij je voor meer informatie en ondersteuning doorverwijzen naar het desbetreffende incassobureau. De contactinformatie kan je vinden op de herinnering.

Michel

Okedan
Er is NOOIT een herinnering gestuurd. Het internet staat vol met voorbeelden van mensen die van Klarna geen herinnering hebben ontvangen en vervolgens wel een aanmaning.

Ook een klacht indienen over Klarna AB?