Klacht Klarna AB: Detox Formule.nl ter waarde van € 49.95

Jan

Bij Detox Formule.nl een bestelling geplaatst ten waarde van 49, 95. Ik heb nooit een accept giro mogen ontvangen of een fysieke factuur. Terug gekomen van vakantie ligt daar wel eens een aanmaning van Klarna op mij te wachten. Na speurwerk blijkt dat er een factuur verstuurd is via E mail die in mijn spam box is gevallen. Intussen is wel mijn rekening verhoogd met 13.50 euro. Waardoor het totaal bedrag op 63.45 euro is gekomen. Dit bedrag is inmiddels betaald. Daarop krijg ik alsnog een brief van Segoria (afdeling van Klarna) waar ze stellen dat ik 40 euro buitengerechtelijke kosten moet betalen. Als daar meer duidelijkheid was geweest in betaal methoden van een acceptgiro en een duidelijke factuur bij de bestelling had gezeten dan was dit niet gebeurd. Daarmee wordt de rekening bijna verdubbeld.

Aangezien dat de betaalwijze niet duidelijk is, geen fysieke factuur ontvangen en geen acceptgiro maar pas bij de eerste aanmaning blijkt dat er iets verstuurd is via E mail die dan ook nog eens in mijn Spam box zit, wil ik kwijtschelding van de buitengerechtelijke kosten van 40 euro die afdeling aanmaningen Segoria van Klarna verstuurd is. De originele rekening van 49.95 en aanmaningskosten van 13.50 zijn betaald en ik wil dus geen extra kosten daarboven op betalen. Aangezien er al 63. 45 betaald is gaarne een streep te halen door deze buitengerechtelijke kosten van 40 euro en geen verzoeken voor restant betaling.

Klarna AB
    Beste Jan,

Vervelend dat uw factuur en de kostenloze herinnering in de spamfolder terecht zijn gekomen.

Naar aanleiding van uw klacht heb ik u een e-mail gestuurd met hierin uitleg hierover. Tevens heb ik in deze e-mail aangegeven wat u het beste kunt doen.

Ik wens u een prettige dag.

Groet, Vera
    Jan
    Hoe een spamfilter werkt is mij geheel duidelijk. Daar bestaat mijn klacht ook niet uit. Als het gewoon een doorzichtig betaal method was geweest van een acceptgiro of een brief per post of ingesloten bij de bestelling dan waren problemen voorkomen. Aangezien dat de hoofdsom inclusief 13,50 betaald is verzoek ik nogmaals om het te sluiten bij Segoria en het restant van de buitengerechtelijke kosten af te schrijven. Dat kan de opdrachtgever doen.
    Klarna AB
    Beste Jan,

Bedankt voor uw reactie.

Wij van Klarna factureren in opdracht van webwinkels. Als u kiest voor Klarna als betaalmogelijkheid besluit de webwinkel op welke manier de originele factuur toegestuurd wordt. Dit kan via de post, via de e-mail of ze kunnen de factuur leveren bij de producten. De webwinkel waar u de bestelling heeft geplaatst heeft ervoor gekozen om de originele factuur via de mail te sturen.

Zoals ik eerder heb aangegevens is het zo dat uw factuur nu in behandeling bij Segoria en dat zij uw vragen zullen beantwoorden.

Ik wens u een prettige dag.

Groet, Vera
    Jan
    Er is nog steeds niet ingegaan op de inhoudelijke klacht en met een oplossing gekomen. Wettelijk is het geregeld altijd (na het intreden van verzuim) kosteloos een aanmaning moet ontvangen met een betalingstermijn van tenminste 14 dagen welke gaat lopen de dag nadat aanmaning heeft ontvangen. De verzender van de aanmaning moet aannemelijk maken dat ik het heb ontvangen. Het moet niet zo zijn dat ik alles moet afspeuren naar een factuur. De hoofsom is betaald en ook de eerste aanmaning.

Jan

Ook een klacht indienen over Klarna AB?