Klacht Klarna AB: Facturen die Klarna heeft aangemaakt zijn niet in te zien, nooit de kans gehad om te betalen

Sousu

Mijn moeder heeft iets besteld en ervoor gekozen om te betalen met Klarna.

Ze heeft de facturen die Klarna heeft aangemaakt niet ontvangen. Niet in de applicatie. Niet per mail. Niet in de spambox. Ze heeft nooit de mogelijkheid gehad om de initiële rekening te betalen. Nog steeds is factuur of rekening niet in te zien via de Klarna app als ze inlogt. Ze ziet alles van haar account maar nul te betalen en nul facturen.

Bij contact met klantenservice van Klarna konden ze ons niet helpen. Uiteindelijk sturen ze een incassobureau die ten onrechte nog meer geld vraagt. Klarna zegt dat we het contact moeten zoeken met Coeo Incasso.

Klacht ingediend bij Coeo Incasso, die hebben de zaak onvoldoende uitgezocht. Ze sturen de facturen die Klarna heeft aangemaakt maar niet naar mijn moeder heeft verstuurd. Onterecht zijn ze het geld bedrag aan het innen.

Ik wil dat ze uitzoeken hoe dit zo heeft kunnen gebeuren. Het aanmaken van facturen is een (semi)automatisch proces. Hoe kan het dat mw. in kwestie haar facturen niet in kan zien via de applicatie maar zij wel?!
Hebben ze het naar iemand anders gestuurd? Wat gaat er mis?
Verder wil ik graag dat ze hun excuses aanbieden aan mijn moeder en de rest van het bedrag die ze ten onrechte hebben gekregen via het incassobureau terug betalen zo snel mogelijk.
Er is geen andere mailadres opgegeven zoals in het antwoord wordt gesuggereerd. Er is niets gedaan om te helpen. Teleurstellend dit. We hebben eerder contact opgenomen met jullie klantenservice en die konden toen ook al ‘niets meer aan doen’. Dit lijkt me niet zo moeilijk intern op te lossen maar een bedrijf moet die service natuurlijk wel bereid zijn te leveren.

Klarna AB
    Beste D. al Samarrai,

Dank voor jouw berichtgeving.

Het is natuurlijk bijzonder spijtig om te vernemen dat een openstaande factuur is overgedragen aan COEO incasso.

Via Klachtenkompas heb ik geen middelen om dit vraagstuk in behandeling te nemen daar ik geen toegang heb tot account- / of klantgegevens. Wel kan ik via deze weg mededelen dat wanneer er geen facturen vermeld staan in de inbox van het opgegeven e-mailadres idem Klarna app. ( lhmm49@hotmail.com ) dat het zijn kan dat de gewenste bestelling werd geplaatst met een ander e-mailadres. Wanneer een klant door welke redenen dan ook hierop niet achtzaam is op een ander e-mailadres de originele factuur als ook de herinnering zijn gestuurd.

Dit is controleerbaar. Wanneer je moeder nog een ander e-mailadres mocht hebben zou je kunnen nakijken in de inbox / spam van dat e-mailadres. Je kunt ook uitloggen in de Klarna app. en vervolgens inloggen met het andere e-mailadres. Echter, intern kan dit natuurlijk ook worden uitgezocht. Wanneer je contact opneemt met de specialisten van onze Klantenservice kan op basis van de doorgegeven e-mailadressen het een an ander worden gecontroleerd.

Wat mij wel bevreemd is dat wanneer de betaling uitblijft na het uitsturen van de originele factuur en herinnering via e-mail er altijd een aanmaning in naam van Klarna wordt uitgestuurd via briefpost (gelinkt aan het opgegeven afleveradres van de bestelling).

Plausibel is dus dat er een ander e-mailadres werd opgegeven bij het plaatsen van deze bestelling dan waarmee jouw moeder geregistreerd staat in de Klarna app. en om die reden niets te zien is terwijl het betaaltraject is blijven doorlopen.

Telefonisch zijn wij bereikbaar via: 020 808 2852 (lokaal tarief). Ons telefoonteam staat van maandag tot en met vrijdag ter beschikking van 9.00 uur tot 18.00 uur en op zaterdag van 09.00 uur tot 13.00 uur.

Via chatsupport zijn wij 24uur iedere dag bereikbaar: www.klarna.com/nl/ of via de Klarna app: app.klarna.com/login

Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en een fijne dinsdag toegewenst,

Met uiterst vriendelijke groeten,
    Patrick.

Ook een klacht indienen over Klarna AB?