Klacht Klarna AB: Geen e-mails ontvangen met herinnering betaling factuur en wel een incasso-aanmaning

Niek04

Geen e-mails ontvangen met herinnering betaling factuur en wel een incasso-aanmaning.
Er zou een brief zijn verzonden maar dit is verzonden naar een oud adres dus deze heb ik niet kunnen inzien. Hierdoor had ik geen weten van de betreffende factuur (betreft een langlopend abonnement wat ergens vorig jaar al is gestart en nu omgezet is naar facturatie per maand na eerste halfjaar gratis).

Contact gehad met klantenservice en deze zeggen zoals bij velen hier niks te kunnen betekenen en sturen je door naar het incassoburo. Deze zegt dat ze kopieën van de verzonden e-mails en brieven opvragen als bewijs.
Echter kan ik niks qua correspondentie van Klarna via e-mail ontvangen sinds december (ook niks in mijn spam). Voor december ontving ik dit nog wel. Het lijkt mij dan ook een probleem in hun systeem, want meerdere mensen hebben dit probleem. Ze hebben het nu doorgezet naar een andere afdeling maar nog steeds geen oplossing.

De extra incassokosten a €40 kwijtschelden. Het probleem oplossen waardoor ik sinds december 2020 geen e-mails meer ontvang en hierdoor facturen mis.

Klarna AB
    Beste Niek,

Hartelijk bedankt voor de door jouw geplaatste reactie.

Wat je aangeeft in deze berichtgeving is mogelijk de oorzaak dat er gebruik wordt gemaakt van een ander e-mailadres bij het plaatsen van een bestelling.

Meestal worden bepaalde gegevens al automatisch ingevuld door een mobiele telefoon, laptop, tablet etc. Bij het plaatsen van een volgende bestelling (met of zonder Klarna is mijn goed bedoeld advies om hier achtzaam op te zijn) Aan onze kant worden altijd facturen en herinneirngen uitgestuurd via e-mail. Deze zou je "moeten" hebben ontvangen.

Het factuurtraject bij Klarna is als volgt:

1) Bij bestelling ontvang je een factuur, (je hebt 14 dagen hiervoor de tijd om te betalen) "e-mail"

2) Na 14 dagen een kostenloze herinnering, (je hebt 14 dagen hiervoor de tijd om te betalen) "e-mail"

3) Na deze 14 dagen ontvangen je een herinnering met aanmaningskosten €7,50 of €13,50 afhankelijk hoogte bedrag factuur (je hebt 10 dagen hiervoor de tijd om te betalen)

4) Na deze 10 dagen zal de factuur worden overhandigd naar Incasso. (hiervan ontvang je een berichtgeving via briefpost)

Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,
    Patrick.

Niek04
Mijn emailadres klopt honderd procent. Dus het 'moeten' ontvangen klopt dus niet. Ik heb dit nog gecontroleerd bij het bedrijf waar de factuur van is en ook bij Klarna. Nogmaals het moet haast liggen aan een technische fout bij jullie. Zelfs tijdens contact vandaag met jullie hebben we getest of de mail aankwam, tijdens contact stuurde de helpdeskmedewerker vanuit Klarna een email. En wat denk je, niks ontvangen! Ik heb in december nog email van jullie gehad, met een factuur van hetzelfde bedrijf als waar nu dit probleem is ontstaan. Hierna heb ik ook bij andere bestellingen niets ontvangen per mail, maar wel altijd direct een brief thuis..

Ook een klacht indienen over Klarna AB?