Opgelost door Klarna AB: Geen herinnering factuur

content Opgelost
m lewkowicz

Een tijdje geleden wat producten bij wish besteld, maar door persoonlijke omstandigheden helemaal vergeten dat de facturen nog openstonden. Bij elk ander bedrijf verwacht je dan op zijn minst eerst een herinnering. Maar nee ik kreeg meteen een brief met aanmaningskosten van €7,5. Deze facturen heb ik toen, 3 dagen nadat ik deze had ontvangen, inclusief aanmaningskosten betaald. Maar nu zijn deze facturen doorgestuurd naar hun incassobureau Segoria. De betaling en het doorsturen na het incassobureau heeft blijkbaar op dezelfde dag plaatsgevonden.
Aangezien ik zelf nog nooit te maken heb gehad met een incassobureau en ik deze werkwijze dan ook erg apart vond (1e herinnering meteen extra kosten en vervolgens meteen door naar het incassobureau), ben ik het bedrijf maar eens gaan googlen. Nu valt me op dat heel veel mensen geen herinnering ontvangen! En zag ik ook dat Segoria onderdeel is van Klarna! Na ook de brief van Segoria eens goed doorgekeken te hebben klopt daar ook niet veel van. Volgens die brief is deze op 14 december verstuurt maar bij mij pas op 20 december binnengekomen. En ook de bedragen komen niet overeen met de facturen van Klarna. In de reacties van Klarna bij andere klachten zag ik dat ze heel vaak zeggen dat ze de eerste herinnering via de mail sturen, dus ook voor de zekerheid m'n hele mail nog eens nagekeken maar nee echt geen herinnering. Nu zag ik op internet ook dat een bedrijf bij de eerste herinnering GEEN aanmaningskosten in rekening mag brengen.

Nu is het natuurlijk mijn fout dat ik te laat had betaald, maar ik vind dit geen manier om manier met je klanten om te gaan. Dit was voor mij de eerste en laatste keer Klara

Het oorspronkelijke bedrag inclusief aanmaningskosten is betaald en geen incassokosten

Klarna AB
    Beste mevrouw/meneer [ naam verwijderd door moderator],

Jammer dat u meteen een aanmaning heeft ontvangen. Natuurlijk heb ik meteen voor u nagekeken wat hier is gebeurd.

Uw bestellingen zijn geplaatst op 16 september 2017 bij wish.com. Vervolgens zijn de originele facturen hiervoor verstuurd op 17 september 2017 via e-mail. De uiterlijke betaaldaum was 6 november 2017.
    Toen er nog geen betaling was ontvangen is er op 10 november 2017 een kosteloze herinnering voor beide facturen verzonden naar het e-mailadres [e-mail adres verwijderd door moderator]. De nieuwe uiterlijke betaaldatum hiervan was 27 november 2017.
    Na het verstrijken van deze uiterlijke betaaldatum is er op 1 december 2017 een aanmaning met € 7,50 aanmaningskosten via post verzonden.
    Uw betalingen zijn ontvangen op 15 december 2017, de facturen waren echter op 14 december 2017 overgedragen aan ons incassobureau Segoria.

Ons incassobureau is u in deze facturen reeds tegemoet gekomen en heeft de incassokosten en aanmaningskosten voor u verwijderd waardoor beide facturen reeds afgesloten zijn.

Uw facturen zijn altijd zichtbaar door in te loggen op klarna.nl of in de Klarna app, totdat de facturen uit handen worden gegeven aan het incassobureau.

Ik wens u alvast fijne feestdagen toe!

Groet, Astrid
    Beste Astrid,

De facturen heb ik idd ontvangen, alleen was ik deze door omstandigheden helemaal vergeten te betalen. Ik heb nogmaals gezocht naar een herinneringsmail, alleen nu met bovenstaande datum, maar ik heb deze echt niet ontvangen. Aangezien ik niet de enige ben met deze klacht, is het niet een idee om te kijken of er een fout in het systeem zit? Of is dit gewoon een makkelijke manier om wat extra geld te verdienen?

Het mailadres heb ik nooit in twijfel getrokken aangezien ik andere mails van jullie wel gewoon ontvang. Ik vind het alleen niet erg netjes om prive gegevens zoals een mailadres op een openbaar forum te plaatsen!

Zojuist heb ik contact gehad met het incassobureau en hun bevestigen dat de incasso kosten zijn kwijtgescholden. Ook zag ik net dat de aanmaningskosten, van 1 factuur, weer terug zijn gestort. In ieder geval fijn dat het zo snel opgelost kon worden!

Met vriendelijke groet
    Klarna AB

m lewkowicz

Ook een klacht indienen over Klarna AB?