Klacht Klarna AB: indien geen resultaat geld terug loze belofte

T. Elling

een bedrijf stuurt afslank (ze noemen het op de verpakking detox)pillen. Wetenschappelijk bewezen effect. Gegarandeerd geld terug als ze niet werken. Ze hielpen niet, dus ik wil pillen terugsturen. Echter, de verpakking had niet geopend mogen worden. Dan komt ineens een bedrijf Klarna op de proppen, nooit van gehoord en die gaan dan incasseren. Na een eerste aanmaning met opvoering kosten komt vervolgens een derde bedrijf op de proppen die het bedrag zo ongeveer verdubbelt. Dat gebeurt dan notabene ook nog eens met een ongedateerde brief. Het was kennelijk ook teveel gevraagd te reageren op een veel eerdere email die ik zond.Volledig genegeerd. Nu zie ik op internet dat een dit bedrijf met de naam Klarna
betaling garandeert aan webwinkels indien op factuur wordt geleverd. M.i. komt het voor hun eigen rekening en risico als ze in zee gaan met iemand die de boel oplicht. Of ben ik juridisch verplicht te betalen, zo ja op grond van welk argument dan?

Volgens de siteinformatie van de leverancier was de werking van de pillen gegarandeerd. Indien ze niet zouden voldoen was terugbetaling gegarandeerd. Ofwel, als ik 49,00 had betaald en vervolgens netjes, conform toezegging ze weer had terugontvangen, resteert te betalen saldo nul. Wat mij betreft is de zaak daarmee klaar. Als Klarna zich met louche zaken inlaat zullen ze daar ook de administratieve en financiële gevolgen van moeten dragen. Zij hebben wel degelijk een publieke verantwoordelijkheid. Ik hoop dat ze die ook nemen! en dat niet een lichtgelovige particulier ten onrechte ook haar/zijn bedrijfsrisico's moet dragen.

Klarna AB
    Beste mevrouw Elling-van Loon,

In uw bericht geeft u aan dat u uw bestelling van Detoxformule graag wilt retourneren omdat het product niet werkt naar behoren. Tevens geeft u aan dat u er niet van op de hoogte was dat Klarna de facturen verzorgde voor Detoxformule. Ik geef u hier graag meer informatie over.

Wij van Klarna factureren in opdracht van webwinkels. Onder andere Detoxformule. Wanneer u de bestelling plaatst vindt u rechtsboven het bestelformulier het logo terug van Klarna. U gaat akkoord met de algemene voorwaarden en de factuurvoorwaarden wanneer u de bestelling plaatst. Deze kunt u helemaal onderaan bij het bestelformulier terugvinden. Wanneer u de factuurvoorwaarden opent, vindt u ook hier terug dat wij de facturatie doen voor deze webwinkel.

U geeft in uw bericht ook aan dat het product niet werkt naar behoren en dat op de website van deze webwinkel staat dat de werking van de pillen gegarandeerd is. Op de website van Detoxformule vindt u onder het kopje "klantenservice' de volgende informatie: "val ik er echt van af?" hier vindt u terug dat 8 van de 10 mensen 2 tot 3 kilo afvalt. Dit betekend dat het per persoon verschillend is hoe dit product werkt en of het product werkt.

Natuurlijk vinden wij het wel heel jammer dat u niet tevreden bent met het bestelde product. Omdat Detoxformule de verkoper is van dit product kunnen wij geen beslissing maken over de retourvoorwaarden of over klachten hierover. Wij werken in opdracht van Detoxformule en verwerken enkel de facturatie. Het is daarom belangrijk dat u detoxformule hierover informeert.

Ik heb uiteraard ook voor u nagekeken of wij e-mails van u hebben ontvangen, helaas hebben wij van Klarna nooit e-mails ontvangen vanaf het e-mailadres dat u in de klacht noemt.

Omdat de factuur inmiddels overgedragen is aan Segoria raad ik u ook aan om contact op te nemen met hun wanneer u nog vragen heeft over uw factuur.

Een fijne dag gewenst.

Groet, Vera

Ook een klacht indienen over Klarna AB?