Klacht Klarna AB: Kafkaëske situatie: geheime informatieinwinning en geheime persoonsgegevens

sad Niet opgelost
Cornelia W.

Het bedrijf Klarna staat mij met enige regelmaat niet toe om achteraf te betalen, of het nu om kleine bedragen gaat of niet.
Geen idee waarop dat is gebaseerd:
- ik heb een vast en ruim inkomen,
- ik betaal altijd op tijd,
- ik heb in het geheel geen schulden, met uitzondering van een [bescheiden] hypotheek,
- ik ben niet de dupe van mijn postcode, want ik woon in een "kapitaalkrachtige" buurt :))
Klarna verstrekt over de redenen van dit soort weigeringen uitsluitend vage, algemeen gehouden informatie.
Deze handelwijze is niet acceptabel in een rechtsstaat.

1. Ik zou graag tot in detail weten welke gegevens ten grondslag liggen aan de weigering van Klarna om mij toe te staan om achteraf te betalen.
2. Bovendien zou ik graag willen dat Klarna vanaf heden alle weigeringen van een gedetailleerde motivering voorziet. Dat kan niet moeilijk zijn, want weigering geschiedt automatisch en direct, dus de gegevens waarop de weigering is gebaseerd zijn voorhanden.

Klarna AB
    Beste C. Rang,

Wat jammer dat u niet elke keer gebruik van Klarna kunt maken wanneer u dat wilt.

Natuurlijk willen wij dit graag nader voor u onderzoeken.
    Zou u ons daarvoor via hello@klarna.nl willen informeren met welk e-mailadres u heeft geprobeerd om via Klarna te bestellen? Mogen wij ter controle ook uw geboortedatum vernemen?

Zodra wij deze gegevens ontvangen hebben kunnen wij voor u aan de slag gaan om u correct te informeren.

Alvast bedankt!

Een fijne dag!

Groet, Marleen
    Cornelia W.
    Klarna heeft onthuld wat de reden is van de weigering: een "eerste" bestelling voor een te hoog bedrag. Hier is echter sprake van een vicieuze cirkel, want ook eerdere bestellingen zijn door Klarna geweigerd.
    Verder legt Klarna zelfs geweigerde bestelpogingen vast, samen met de reden van de weigering. Maar Klarna is niet bereid om de reden van de weigering uit zichzelf mede te delen; daarvoor moet de besteller contact opnemen met de klantenservice.
    Het laatste is klantonvriendelijk en het eerste vormt een bedreiging voor de privacy.

Cornelia W.

Ook een klacht indienen over Klarna AB?