Klacht Klarna AB: Kafkaëske situatie: geheime informatieinwinning en geheime persoonsgegevens

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 335396
Gebruiker
Cornelia W.
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Het bedrijf Klarna staat mij met enige regelmaat niet toe om achteraf te betalen, of het nu om kleine bedragen gaat of niet.
Geen idee waarop dat is gebaseerd:
- ik heb een vast en ruim inkomen,
- ik betaal altijd op tijd,
- ik heb in het geheel geen schulden, met uitzondering van een [bescheiden] hypotheek,
- ik ben niet de dupe van mijn postcode, want ik woon in een "kapitaalkrachtige" buurt :))
Klarna verstrekt over de redenen van dit soort weigeringen uitsluitend vage, algemeen gehouden informatie.
Deze handelwijze is niet acceptabel in een rechtsstaat.

De oplossing

1. Ik zou graag tot in detail weten welke gegevens ten grondslag liggen aan de weigering van Klarna om mij toe te staan om achteraf te betalen.
2. Bovendien zou ik graag willen dat Klarna vanaf heden alle weigeringen van een gedetailleerde motivering voorziet. Dat kan niet moeilijk zijn, want weigering geschiedt automatisch en direct, dus de gegevens waarop de weigering is gebaseerd zijn voorhanden.

2 reacties

  1. Auteur
    Klarna AB
    Datum
    Beste C. Rang,

    Wat jammer dat u niet elke keer gebruik van Klarna kunt maken wanneer u dat wilt.

    Natuurlijk willen wij dit graag nader voor u onderzoeken.
    Zou u ons daarvoor via hello@klarna.nl willen informeren met welk e-mailadres u heeft geprobeerd om via Klarna te bestellen? Mogen wij ter controle ook uw geboortedatum vernemen?

    Zodra wij deze gegevens ontvangen hebben kunnen wij voor u aan de slag gaan om u correct te informeren.

    Alvast bedankt!

    Een fijne dag!

    Groet, Marleen
  2. Auteur
    Cornelia W.
    Datum
    Klarna heeft onthuld wat de reden is van de weigering: een "eerste" bestelling voor een te hoog bedrag. Hier is echter sprake van een vicieuze cirkel, want ook eerdere bestellingen zijn door Klarna geweigerd.
    Verder legt Klarna zelfs geweigerde bestelpogingen vast, samen met de reden van de weigering. Maar Klarna is niet bereid om de reden van de weigering uit zichzelf mede te delen; daarvoor moet de besteller contact opnemen met de klantenservice.
    Het laatste is klantonvriendelijk en het eerste vormt een bedreiging voor de privacy.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Cornelia W.
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over Klarna AB?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen