Opgelost door Klarna AB: Klacht Klarna AB: Aanmaning zonder factuur en herinnering

van Swol

Bestelling bij medicijnen.nl gedaan. Alleen op de bestel dag een factuur via de mail gekregen. In het verleden kreeg ik bij een betaling bij Klarna een factuur mee gestuurd bij de bestelling. Nu dus niet. Ook heb ik niet een herinnering gekregen. Maar wel een brief met natuurlijk aanmaningskosten. En wel een maand na de uiterste betaal datum. Waarom zo laat Klarna?
Dit is niet zoals het hoort, de herinnering is verplicht. Maar aantonen dat je deze niet heb gekregen is natuurlijk onmogelijk.

Deze zelfde klacht ben ik vaker tegen gekomen, blijkbaar is het een onderdeel van het verdien model...

Klarna AB
    Beste mevrouw/meneer,

Als u kiest voor Klarna als betaalmogelijkheid wordt er altijd een originele factuur verstuurd via de post, via de e-mail of geleverd bij de producten. Op welke van deze drie manieren de originele factuur verstuurd wordt, besluit de webwinkel.

De eerste factuur van uw bestelling is verstuurd via de e-mail. De uiterste betaaldatum was 29 december 2017. Toen wij op deze datum nog geen betaling hadden ontvangen, is er een eerste kosteloze herinnering verstuurd naar uw e-mailadres met een nieuwe uiterste betaaldatum, namelijk 20 januari 2018. Op deze datum hadden wij nog geen betaling ontvangen. Om die reden is u een aanmaning toegestuurd via de post met kosten van € 13,50.

Wij gebruiken het e-mailadres dat u heeft gebruikt bij het plaatsen van de bestelling om de factuur naartoe te sturen. Als wij een factuur niet per e-mail kunnen versturen omdat het e-mailadres onjuist is of niet bestaat krijgen we hier een melding van te zien en sturen we de factuur op een andere manier naar de klant. U geeft aan dat u de oorspronkelijke factuur wel heeft ontvangen. De herinnering is naar hetzelfde e-mailadres gestuurd en er is geen melding te zien dat deze niet afgeleverd kon worden. Daarom wil ik u vragen te controleren of de herinnering misschien in uw ongewenste e-mail terecht is gekomen of door een spamfilter is tegengehouden.

U kunt ten alle tijden inloggen op klarna.nl of onze app om uw openstaande facturen in te zien, de uiterste betaaldatum te verschuiven of te betalen met iDEAL of een eenmalige machtiging.

Om u tegemoet te komen heb ik de aanmaningskosten van deze factuur verwijderd en de uiterste betaaldatum verschoven naar 9 februari 2018. Daarnaast heb ik de factuur opnieuw verzonden per e-mail.

Mocht u in de toekomst hetzelfde ervaren, neem dan uiteraard contact met ons op zodat we u er sneller en beter mee kunnen helpen.

Ik wens u een fijne dag toe!

Groet, Kayleigh
    Beste Kayleigh,

Allereerst fijn dat jullie zo snel reageren. Dat is echt top.

Voor mail gebruik ik Google apps for work, speciaal omdat deze een uitstekende spam filtering hebben.(en niet te duur) De herinnering is niet in de mailbox en ook niet in de spam filter terecht gekomen. Hij is echt niet door mij ontvangen.

Het is heel coulant dat u de aanmaningskosten heeft verwijderd. Helaas heb ik al in de tussen tijd de gehele factuur al betaald. Misschien kunt u later de aanmaningskosten nog terug boeken.

A.
    Klarna AB
    Beste mevrouw/meneer,

Bedankt voor uw reactie.

Zodra wij de betaling ontvangen zal het teveel betaalde bedrag automatisch terugbetaald worden naar de rekening waarmee u de betaling heeft gedaan.

Het kan 3 werkdagen duren voor ons om een betaling te ontvangen. Een terugbetaling duurt maximaal 10 werkdagen.

U kunt binnen een aantal werkdagen controleren op klarna.nl of onze app of wij uw betaling hebben ontvangen.

Ik wens u nogmaals een fijne dag toe.

Groet, Kayleigh

van Swol
Goed geregeld. Ik zal zeker van jullie diensten gebruik blijven maken.

Ook een klacht indienen over Klarna AB?