Klacht Klarna AB: Onterechte aanmaningskosten

M.sil

Ik heb in april een 3 tal bestellingen gedaan bij Aliexpress bedragen 3,52, 3,66 en 7,58. Ik ben hey vergeten de goederen te betalen, natuurlijk heel stom. Ik heb nooit een herinnering ontvangen. Vandaag per post 3 brieven voor de 3 bestellingen met per brief een aanmaningskosten van 7 eur , dus 21 eur kosten voor goederen die bij elkaar geen 14 eur hebben gekost. Ik heb contact gezocht met klaarna die bereid was 1 van de aanmaningskosten te laten vervallen omdat het voor het eerst is dat ik een aanmaning krijg maar de andere 2 x 7 eur dus 14 moet ik betalen. Ik ben het niet eens met deze kosten. Ten eerste zijn deze buiten proportie hoog en ten tweede heb ik nooit een herinnering ontvangen. Ik heb altijd zoals klaarna zelf zegt op tijd betaald. Ik kan de factuurbedragen nu ook niet betalen want de iDeal die ze open zetten heeft de aanmaningskosten bij. Graag verzoek ik deze te laten verwijderen zodat ik de facturen kan voldoen.

Ik wil graag dat de aanmaningskosten eruit gaan van het betaalverzoek zodat ik de facturen zsm kan betalen.
Ik heb al contact opgenomen met de klantenservice, deze waren beide enorm onvriendelijk, en onbegripvol. Die optie werd me al helaas ontnomen wanneer mijn gesprek 2x opnieuw beëindigd werd wanneer ze geen normale reacties konden geven.

Klarna AB
    Hi M,

Bedankt voor je bericht en inhoudelijke feedback.

We zullen je uitleggen hoe onze facturen en herinneringen worden verstuurd.
    Wanneer je ervoor kiest een bestelling te betalen via Klarna sturen wij als eerste de factuur naar het e-mailadres wat je hebt opgegeven tijdens het bestelproces. Je hebt dan 14 dagen om de betaling te voldoen. Als dat onverhoopt niet lukt sturen wij naar datzelfde e-mailadres een gratis herinnering.
    Mochten wij 14 dagen daarna alsnog geen betaling ontvangen hebben, volgt er een tweede herinnering, dit keer per post en met herinneringskosten.

Wij gaan vanaf dit moment er ook van uit dat er voldoende tijd is geweest om contact op te nemen met onze klantenservice om een eventueel probleem te melden.

Sommige e-mailproviders hebben een zeer strenge spamfilter, waardoor het mogelijk is dat verzonden facturen verwezen worden naar de spam folder. Helaas hebben wij geen invloed op de spamfilters die gebruikt worden door de e-mailproviders, en kunnen er dus niet voor zorgen dat de e-mails niet daarin terecht komen. Hierdoor is het ook van belang om je spam folder te controleren.
    Mocht je in de toekomst nog gebruik maken van onze betaalmethoden dan is het aan te raden om gebruik de maken van de Klarna app of om in te loggen via onze website. Hier vind je altijd een overzichtelijke weergave van al je openstaande facturen en kun je je facturen voldoen.

Indien er inhoudelijke uitleg met betrekking tot je facturen gewenst is, adviseren wij om contact op te nemen met onze klantenservice. Zij kunnen alsnog inhoudelijk met je meekijken wat er precies gebeurd is.
    Een fijne dag gewenst.

Groet,

Selwyn

Ook een klacht indienen over Klarna AB?