Opgelost door Klarna AB: Overboeking van een bedrag, terwijl ik niets heb besteld.

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 570904
Gebruiker
Gebruiker1539780334
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Er is (op 8 december j.l.) een bedrag ad €163,00 van mijn rekening afgeboekt. Ik heb niets besteld bij genoemd bedrijf. Ik ben er ook geen klant. De omschrijving van de bestelling is: Miinto NL 2913436479999664 Ik heb opdracht gegeven het bedrag terug te boeken naar mijn rekening. NB: Omdat ik niet dagelijks mijn bankafschriften controleer, heb ik de transactie vandaag (12 december) ontdekt. Ik wacht de terugboeking van het bedrag af. Vraag: Hoe komt het bedrijf aan mijn bankreknr. terwijl ik geen klant ben?

Gewenste oplossing

Het bedrag terugboeken op mijn bankrekening nummer.
Geboden oplossing
Het bedrag is teruggestort op mijn bankrekening.
Status
opgelost
Beoordeling
content

1 reactie

  1. Auteur
    Klarna AB
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste Heer / Mevrouw,

    Dank voor de geplaatste reactie.

    Wanneer er door Klarna een bedrag is afgeschreven van jouw bankrekening betekend dit dat eerst een bestelling werd geplaatst bij Minto waarna bij Klarna een bankmachtiging werd afgegeven om het bedrag via automatische incasso te mogen incasseren.

    Omdat je aangeeft dat deze incasso is teruggeroepen is geef ik wel het goedbedoeld doch dringend advies dat er even contact wordt gelegd met onze klantenservice om deze niet gewenste aankoop bespreekbaar te maken. In onze administratie kan nagekeken worden welk artikel het betreft, welke gegevens werden gebruikt bij het plaatsen van deze bestellling en op welke dag- en tijdstip dit heeft plaatsgevonden. (ook ter voorkoming dat dit nog een keer gebeurd in de toekomst)

    Zie hiervoor onderstaande contactgegevens:

    Via chatsupport (24uur iedere dag bereikbaar) of via de Klarna app: https://app.klarna.com/login

    Ook zijn wij telefonisch bereikbaar via: 020 808 2852.
    Ons telefoonteam staat van maandag tot en met vrijdag ter beschikking van 9.00 uur tot 18.00 uur en op zaterdag van 09.00 uur tot 13.00 uur.

    Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met uiterst vriendelijke groeten,
    Patrick.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Klarna AB?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen