Klacht Klarna AB: Zonder dat je het door hebt ga je een krediet aan.

Maggie

Hoi,
Ik heb ooit een member kaart ingevuld bij H&M. Dan krijg je korting enz enz. Nu kreeg ik bericht dat ik een krediet ben aangegaan bij klarna wat ik helemaal niet hebt gedaan ik heb bij hun nooit wat ingevuld.
Nu heeft mijn meerderjarige dochter wat besteld en wou betalen met klarna.
Vult bij hun HAAR gegevens in maar ik krijg de factuur omdat de member kaart op mijn naam staat. Terwijl ze helemaal niet meer bij mij woont. Zij heeft contact opgenomen via de app kreeg ze bericht dat ik moet bellen. Ik gebeld kreeg ik eerst een die er niks van snapte toen door verbonden met een afdeling die mij verder zouden helpen. Kreeg ik te horen dat er alleen aangifte gedaan kon worden van oplichting. Dus als ik bij H&M de gegevens van mijn buurman invul bij klarna mijn gegevens en ik betaal niet krijgt mijn buurman alle facturen. Terwijl hij van niks weet.

Ik wil dat ze mijn gegevens wissen ik heb hun nooit wat gegeven. En ik ga zeker niet zonder dat ik het wil een krediet aan.

Klarna AB
    HI,

Wat een vervelende kwestie. Wanneer er besteld wordt bij de H&M en gekozen wordt voor Klarna achteraf betalen zullen de gegevens van het account bij H&M meegenomen worden.

Indien iemand anders gebruik heeft gemaakt van jou account kan het dus ook zijn dat jou gegevens worden misbruikt. Dit is zeker niet de bedoeling en dit zien wij als gegevensmisbruik, iets dat voor de wet strafbaar is. Dit zullen wij ook als dusver oppakken.
    Indien het hier om een misverstand gaat waarbij je dochter per ongeluk jou account heeft gebruikt, zal de factuur alsnog voldaan moeten worden.
    In het vervolg is het wel aan te raden dat je dochter haar eigen account bij H&M aanmaakt alvorens een bestelling te plaatsen.

Mocht je verdere informatie nodig hebben over deze procedure, dan adviseren wij nogmaals contact op te nemen met onze klantenservice. Je kunt de contactgegevens vinden op www.klarna.com/nl/klantenservice . Zij kunnen ook verdere ondersteuning bieden mocht je je gegevens willen verwijderen uit ons systeem.

Een fijne dag!

Groet,

Selwyn

Ook een klacht indienen over Klarna AB?