Klacht Kleurmijninterieur.nl: Verkeerde kleur gordijnen geleverd

Das niet fijn

We hebben Gordijnen besteld bij Kleurmijninterieur in de kleur Kastanje bruin. Dit hebben wij gedaan aan de hand van de kleuren staal op hun site. Dit plaatje van de site kwam volgens RAL overeen met de kleur die hoort bij kastanje bruin. De gordijnen hebben zo'n 700e gekocht. Echter de kleur gordijnen die geleverd werd is Terra bruin. Een dominante terra cotta kleur. In de kleur Kastanje bruin zit ook volgens de RAL standaard GEEN terra cotta. We hebben kleurmijninterieur daarop aangesproken. Zij beweren bij hoog en laag dat we de juiste kleur geleverd hebben gekregen en dat we niet van de site moeten kopen en dat zij zelf bepalen wat ze onder kastanje bruin verstaan. Kortom de bestaande gordijnen daar moeten we het maar meedoen maar bij de eerst volgende aankoop krijgen we 35% korting. Daar gaan we niet mee akkoord. Onze hele inboedel is gebaseerd op TEAK en daar past een TERRA COTTA kleur niet bij. We willen de kleur die we hebben besteld volgens de staal op hun site.

We willen de kleur geleverd krijgen die op de site vermeld staat (en ook overeenkomt met de RAL kleuren aanduiding voor KASTANJE bruin). Dit is misleiding! En dan aangeven dat ze zelf uitmaken wat ze onder kastanje bruin verstaan. Met andere woorden als je de kleur lichtblauw op de site zie en ze leveren paars volgens RAL dan is het hun eigen interpretatie wat ze onder lichtblauw verstaan? We hebben het niet over een kleine afwijking! Ook heb ik tevergeefs diverse keren gevraagd naar een klachten procedure , waar ik de goederen naar retour kan zenden en bij welke branche vereniging ze zijn aangesloten.

Kleurmijninterieur.nl
    Geachte Daphne de Haard,Het betreurt ons te vernemen dat de kleur van uw maatwerk gordijnen niet overeenkomt met de kleur zoals u het had verwacht.We trachten steeds om kleuren zo goed mogelijk op het beeldscherm over te brengen. Het is altijd moeilijk om via een beeldscherm de kleur te bepalen van een product. Kleuren kunnen namelijk afwijken door diverse beeldschermen instellingen. Ook bij productie kan de kleur afwijken per batch. Daarnaast zijn er nog andere factoren als glansgraad, lichtinval en kleuren in de directe omgeving welke van invloed zijn op de kleur van het product. Al deze factoren kunnen makkelijk een visuele afwijking veroorzaken. De werkelijke kleur en de kleur op de website komen hierbij toch goed overeen.De kleuromschrijving is direct overgenomen van de fabrikant. De fabrikant beschrijft de kleur van het product als kastanje bruin. Kastanje bruin geeft echter een richting aan, geen exacte kleur. Wij leggen hierbij ook geen enkele relatie met een RAL kleur.Om de kleur van een product exact te kunnen bepalen, en om achteraf teleurstelling te voorkomen bieden wij knipstalen aan, zowel online als ook in onze showroom. Doorgaans worden er meerdere knipstalen afgenomen en daaruit een keuze gemaakt. Van het maatwerk gordijn wat u heeft afgenomen is ook een knipstaal beschikbaar. U heeft echter geen knipstaal van het product afgenomen.U bent achteraf niet tevreden over de uiteindelijke kleur van uw maatwerk gordijn omdat u vindt dat deze meer terra zou zijn dan kastanje. Dit verschil in perceptie had makkelijk voorkomen kunnen worden als u bij ons een knipstaal had afgenomen. We vinden het daarom onterecht dat u de klacht bij ons legt. Toch vinden wij het ook vervelend dat de kleur die u heeft besteld niet voldoet aan uw verwachting. Daarom bieden wij u, zoals ook al eerder aangegeven, 35% korting op nieuwe op maat gemaakte gordijnen. Wij zullen u dan ook een aantal knipstalen gratis toesturen.Met vriendelijke groet,
    kleurmijninterieur.nl
    Das niet fijn
    De aangeboden tegemoet (35%korting op een nieuwe aanschaf) komen was al eerder door Keur mijn interieur gedaan via de email dus dit is niets nieuws. Als er kastanje bruin staat dat kan je consument hier een bepaalde verwachting aan ontlenen. De kleur benadert dan de internationale kleur indeling RAL. Immers als je een blauwe kleur stof op het net ziet en het heet "hemelsblauw" dan is het merkwaardig als er uiteindelijk ROOD wordt geleverd. Kastanje bruin bevat GEEN TERRA! Te grote afwijking!
    Kleurmijninterieur.nl
    Beste Daphne de Haard,Wij zijn kleurspecialist sinds 1947 en weten hoe moeilijk het is om een kleur weer te geven op diverse beeldschermen. Voor exacte kleurbepaling bieden wij daarom knipstalen aan.De benaming kastanje is geen exacte kleur zoals u aangeeft maar geeft ruimte voor kleurnuance. Om u een voorbeeld te geven, hierbij 2 Wikipedia pagina's welke beide gaan over kleurcodering:
    http://nl.wikipedia.org/wiki/RAL_%28kleursysteem%29 RAL kleursysteem gaat over RAL codering, voor verf en coatings. Het systeem waar u naar refereert.
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_HTML-kleuren HTML kleuren gaat over kleurcodering ondersteund door W3C, een organisatie die de webstandaarden ontwerpt voor het World Wide Web. Wat opvalt is dat de kleur kastanje een duidelijk verschil geeft ten opzichte van elkaar.
    Zo zijn er nog meer definities van de kleur kastanje.Wij zijn van mening dat uw maatwerk gordijnen zeker voldoen aan de beschrijving kastanje. Toch vinden wij het ook vervelend dat de kleur die u heeft besteld niet voldoet aan uw verwachting. Daarom bieden wij u 35% korting op nieuwe op maat gemaakte gordijnen.Met vriendelijke groet,
    kleurmijninterieur.nl
    Das niet fijn
    Voor de duidelijkheid. De door jullie gebruikte kleur voorbeeld op jullie site voor kastanje bruin komt 100% overeen met de kleur voorbeeld op de site van RAL voor kastanje bruin. Nu halen jullie een andere site aan om aan te geven dat er onder kastanje bruin ook andere kleuren kunnen vallen. Onzin. Dan hadden jullie deze andere kleurvoorbeeld op jullie site moeten zetten en niet de voorbeeld die 100% overeenkomt met de kleur kastanje bruin als vermeld op de RAL site. We gaan niet akkoord

Das niet fijn

Ook een klacht indienen over Kleurmijninterieur.nl?