Klacht KLM: Afspraken in service worden niet meer nagekomen.

jpbiggelaar

Annuleren plots niet meer mogelijk. Geen enkele klantenservice en geen duidelijkheid in de communicatie!

We hebben een retour vliegticket geboekt bij KLM, op de website kun je een hond niet bijboeken, dit kan enkel via een verzoek per mail. Op basis van eerdere ervaringen rekenden we hierbij op maximaal 200 euro (vanaf Amsterdam/Bonaire). Op de website zie je verder enkel staat 75 euro tot 300 euro enkele reis per huisdier, maar dit is dus niet bij te boeken.

Na het verzoek per mail ontvingen we geen bevestiging, ook niet na herhaaldelijk vragen. Uiteindelijk gebeld, bij het telefoongesprek op 25-03-22 gaf men aan dat de boeking van de hond al in het systeem staat, maar dus nog niet bevestigd was. Toen we naar de kosten vroegen gaf de telefoniste 600 euro aan. Hier schrokken we van. KLM geeft aan dat het beleid per sept. 21 veranderd is. Hier hadden wij geen weet van en daarom wilde we graag annuleren (de gehele reis). De telefoniste bood een voucher aan ter annulering, maar aangezien we altijd een hond mee zullen nemen deze reis hadden we hier niet veel aan. Toch aangegeven dat we het in overweging nemen, zodat we even tijd hebben om de opties af te wegen.

Maandag bel ik terug, omdat het de beste optie is om voor de voucher te gaan en dan toch maar bij een andere maatschappij te boeken. Nu krijgen we van een andere telefoniste te horen dat we nergens recht op hebben en er volgens het beleid alleen geannuleerd kan worden zonder enige vergoeding, geen voucher, geen geld terug. Niets! Dit kan volgens mij toch helemaal niet? Daarbij ook op geen enkele manier wordt er terug geblikt of een mogelijkheid geboden om met iemand anders te spreken.

Annuleren van de tickets. Directe duidelijkheid bij het boeken over wat de bijkomende kosten zijn voor het bijboeken van een hond. Dit ook direct in het boekingssysteem mogelijk maken, zodat dit soort zaken niet meer voor kunnen komen.

Ook een klacht indienen over KLM?