Klacht KLM: Dankzij een technische storing op klm.nl ben ik EUR1400,- armer

Klachtnummer
# 603857
Gebruiker
Izmar
Datum
0 reacties

Details

Klacht

Via klm.nl self-service heb ik mijn opties verkend om een terugvlucht Colombia - Nederland te wijzigen. Toen ik zag dat ik daarvoor EUR2150,- moest betalen heb ik besloten dit niet te doen.

Echter is er tijdens dit proces een technisch probleem ontstaan: mijn oorspronkelijke terugvlucht was helemaal niet meer beschikbaar.
Ik heb direct de KLM klantenservice via WhatsApp hierover bericht.

Na 22 dagen had ik nog geen zinvolle respons van een menselijke medewerker ontvangen, en voelde ik mij, gezien de geplande looptijd van mijn reis, genoodzaakt een ander ticket aan te schaffen. Deze heb ik met opzet ook bij KLM gekocht, zodat er mogelijkheid tot correctie en restitutie zou zijn. De goedkoopste die ik kon vinden was EUR1400,-.

Ik heb exact 1 maand na mijn hulpvraag op 21 mei wat respons op WhatsApp gehad dat van menselijke oorsprong lijkt te zijn. De behulpzaamheid was echter ver te zoeken. Ik had tegen die tijd mijn andere ticket al aangeschaft, maar er is totaal geen begrip voor de situatie. Ook worden veel vragen simpelweg niet beantwoord.

Ik ben anderhalve maand in Colombia geweest en ben inderdaad beroofd. Echter niet door een Colombiaan, maar door KLM.

Een antwoord op mijn hulpvraag binnen redelijk tijdsbestek had dit kunnen voorkomen. Een restitutie nadat een redelijk tijdsbestek is verstreken en de klant genoodzaakt is meer geld uit te geven had dit kunnen voorkomen. Beide voor de hand liggende oplossingen zijn niet aangeboden.

Gewenste oplossing

Restitutie van het ticket dat zonder het technische probleem op klm.nl nooit nodig had geweest.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat KLM hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over KLM?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen