Klacht KLM: Dat we 250€ moesten betalen voor een reeds betaalde ticket omdat we de heenvlucht gemist hebben

Pioen8

Mijn zus en ik zouden 14 november smet de KLM naar Malaga vliegen (met alleen handbagage). We zouden om 12.25 uur vliegen maar toen we rond half 11 op Schiphol aankwamen, we ingecheckt hadden en we door de bagage check waren zagen we op de schermen dat de vlucht vertraagd was. Dus gingen we nog even rustig koffie drinken en wat te lezen kopen. Vervolgens liepen we rustig naar de gate maar daar aangekomen was de brug er net af, het vliegtuig avond er nog wel (het was ongeveer 10 minuten voor vetrek) we hadden te rustig aan gedaan en alleen op de vertrektijd gelet, niet op de boarding tijd. Echt heel dom... De grondstewardess gaf aan dat we naar de transferbalie moesten gaan om te kijken wat er nu mogelijk was. De meneer aldaar vertelde ons dat er pas weer de 17e een vlucht naar malaga zou vertrekken met KLM... Dus wij gaven aan dat we dan zelf wel een andere vlucht zouden boeken. Vervolgens vonden we een Transavia vlucht van 130 euro voor half 5 dezelfde dag. Balen natuurlijk dat we dat moesten betalen maar we waren zelf zo dom geweest de vlucht te missen dus prima. Na een heerlijke week in Spanje vertrokken we ruim op tijd (we wilden de KLM vlucht niet weer missen) naar de luchthaven in Malaga. Toen we bij de incheckbalie eindelijk aan de beurt waren bleek dat we niet op de vlucht zaten... Terwijl mijn ouders toch een retourticket hadden geboekt. De stewardess vroeg hoe we in Spanje waren gekomen. Wij het verhaal verteld en vervolgens gaf ze aan dat we van de vlucht waren gehaald omdat we niet mee waren gekomen met de KLM. We waren met stomheid geslagen... We konden alleen mee als we ter plekke 250 euro per persoon zouden betalen... Aangezien we heel graag met de vlucht mee wilden hebben we dat toch maar betaald. Maar we voelden ons behoorlijk belazerd, we hadden tenslotte toch al voor die stoelen betaald. En ook dat niemand bij de transfer balie ons verteld had dat we een retour ticket moesten kopen omdat het betaalde ticket zou komen te vervallen. Als we dat wel geweten hadden dan hadden we een retourticket gekocht bij Transavia ipv een enkele reis en zijn we onnodig op kosten gejaagd.
Ik heb een klachten formulier bij de KLM ingevuld en ze hebben aangeven dat we de kleine lettertjes hadden moeten lezen en dat we zelf verantwoordelijk zijn voor het niet op de hoogte zijn van de regels. Mijn klacht is
A. Dat we niet mee mochten met de terug vlucht van ons betaalde retour ticket
B. Dat niemand ons bij de transfer balie verteld heeft over deze “regel”

Restitutie van 250€

Ook een klacht indienen over KLM?