Klacht KLM: De KLM beperkt het gebruik van de vouchers van een vanwege corona geannuleerde reis

peterpaul

Wij hebben, vanwege het coronavirus, onze reis geannuleerd naar Zuid Afrika. Daarvoor hebben wij vouchers ontvangen. Op zich geen probleem, maar:
1. de vouchers staan op naam en zijn niet overdraagbaar.
2. de vouchers zijn voor een beperkte periode (1 jaar) bruikbaar.
Eerder was mij telefonisch aangegeven dat de vouchers binnen een jaar omgezet dienden te worden in een vlucht (die na dat jaar kon liggen). Eind maart hebben wij de annulering gedaan via BCD Travel en op 1 april kregen wij de vouchers. KLM had op 30 maart de regels gewijzigd zonder daar ruchtbaarheid aan te geven!
De vouchers staan op naam en mijn vrouw en ik kunnen deze vouchers niet allemaal gebruiken, omdat 4 van de 6 op naam van onze (klein)kinderen staan. Mijn vrouw en ik hebben echter alle tickets betaald! Het was een uitnodiging van ons aan de kinderen om een mooie reis op onze kosten te maken.

Het gebruik van de vouchers verruimen en de vouchers op naam zetten van mijn vrouw en mij.

Ook een klacht indienen over KLM?