Klacht KLM: Ik wil graag het geld van mij terug voor de in augustus geannuleerde reis naar Curaçao.

Annulering Curaçao

Mijn klacht leest u in onderstaande mail. Volgens Cheap Tickets ligt het aan KLM dat ik het geld van mijn in augustus geannuleerde reis nog steeds niet ontvangen heb. (boekingsnummer CHNL17777483)
Ik heb een annuleringsverzekering afgesloten en ga er dan ook vanuit dat ik mijn geld terug krijg. Ik begrijp dat u de termijn van 6 weken niet heeft kunnen halen maar bijna 3 maanden gaat wat ver vind ik. Ik hoop dat we snel tot een oplossing kunnen komen. Zie onderstaande mail van Cheap Tickets.

MVG
Maria Albers

Beste Maria,

Via deze email wil ik je graag op de hoogte stellen van de status van je restitutieverzoek.

Je boeking met reserveringsnummer CHNL-17777483 is geannuleerd in onze systemen en wij hebben bij KLM restitutie aangevraagd voor je tickets.

Nadat het verzoek is ingediend moeten wij wachten op uitbetaling van de luchtvaartmaatschappij. Ten gevolge van de uitzonderlijke omstandigheden en het enorme aantal annuleringen wereldwijd in de luchtvaart hebben luchtvaartmaatschappijen reeds aangekondigd meer tijd nodig te hebben voor de verwerking van de aanvragen. Het is helaas niet mogelijk om je een datum te geven wanneer wij de restitutie zullen ontvangen; sommige maatschappijen zijn snel en handelen dit binnen een paar weken af echter de meeste maatschappijen hebben maanden nodig voor de verwerking en in uitzonderlijke gevallen zelfs langer. Dit ligt buiten onze invloedssfeer.

Cheaptickets is een online reisbureau dat jou een boekingsplatform biedt waarop je direct je boeking bij de luchtvaartmaatschappij kunt maken. Na je boeking wordt de door jou betaalde reissom door ons direct afgedragen aan de luchtvaartmaatschappij. Om je terug te kunnen betalen zijn wij dus afhankelijk van de restitutie vanuit de luchtvaartmaatschappij.

Ik kan je ervan verzekeren dat je boeking correct verwerkt is aan onze kant en dat wij de voortgang ervan in de gaten houden. Wij hebben regelmatig contact met alle luchtvaartmaatschappijen om de voortgang te bespreken. Zodra we je geld ontvangen hebben zullen we dit uiteraard direct aan je overmaken.

CheapTickets klantenservice

Zorgen dat ik mijn geld terug krijg.

Ook een klacht indienen over KLM?