Klacht KLM: KLACHT INDIENEN BIJ KLM IVM UITBLIJVEN TERUGBETALING TICKETS ONMOGELIJK

Sven

Indiening Klacht KLM

Boekingscode TF74YW

Passagiers :

Geachte heer, mevrouw,

Graag uw dringende aandacht voor het volgende.

Op 5 september 2019 boekten wij 5 retourtickets + 1x extra bagage voor een vlucht van Amsterdam naar Johannesburg (vertrek 22 april 2020) en Johannesburg naar Amsterdam (vertrek 4 mei 2020). Van deze boeking ontvingen wij van KLM een boekingsbevestiging op 5 september 2019. Enige tijd daarna hebben wij voor zowel de heen- als terugvlucht een ruimere stoel geboekt voor onze zoon.

Op 28 maart 2020 ontvingen wij van KLM een mail dat de vlucht was geannuleerd vanwege – kortgezegd – de Corona-crisis. Op 1 april whatsapp ik met uw whatsapp-dienst met de vraag wanneer wij nader worden geïnformeerd over de toegezegde vouchers (in de mail van KLM van 28 maart 2020). Uw whatsapp-dienst antwoordt mij dat ‘vanwege de extreem hoge volumes, kan dit tot vier weken duren’. Daarna geen enkel bericht meer van KLM. Op 2 mei whatsapp ik nog maar eens dat ik tot op heden niets van KLM heb vernomen en dat ik niet content ben met de ‘service’ die wordt geboden. Tevens stel ik de vraag hoe KLM omgaat met de terugbetaling van de tickets ipv vouchers. Wederom het antwoord dat ‘het erg druk is en of ik een boekingscode en volledige naam kan whatsappen’. Dit doe ik vervolgens direct. Uw whatsapp-dienst reageert op zondag 3 mei dat ‘de vouchers al zijn uitgegeven op 23 april 2020 en dat ze mogelijk in de spam zijn beland. Maar we hebben ze zojuist evengoed nogmaals naar het e-mailadres gestuurd’.
Even voor alle duidelijkheid: geen enkele mail van KLM van de genoemde datum 23 april met vouchers in de spambox. Wel zijn op 3 mei 2020 de vouchers per mail ontvangen.

In de tussentijd wordt KLM, onder druk van de Europese Commissie en terecht, gedwongen om de klanten, in plaats van vouchers, het volledige bedrag van de tickets terug te betalen.

Op 12 juni whatsapp ik weer eens met uw (frustrerende) whatsapp-dienst, ditmaal met de vraag om de gemaakte kosten van de geannuleerde tickets met boekingscode TF74YW per ommegaande terug te storten op het rabobank rekeningnummer waarmee wij de tickets op 5 september 2019 hebben betaald. Zoals verwacht volgt het standaard antwoord van uw whatsapp-dienst dat ‘ het erg druk is etc. etc.’ Op 13 juni volgt ook nog de vraag ‘of ik nog hulp nodig heb en of ik mijn

MIJN KLACHT IN BEHANDELING NEMEN, DIRECTE TERUGBETALING TICKETS,VERBETEREN MET 100% VAN DE GEBODEN SERVICE

Ook een klacht indienen over KLM?