Klacht KLM: Klantenservice onbereikbaar, no show beleid zonder communicatie.

Linda

Door omstandigheden heb ik de heenvlucht van mijn retourticket niet kunnen maken. Wel wilde ik gebruik maken van de terugvlucht van dit ticket. Op de dag van de vlucht wil ik inchecken: lukt niet. Ik bel de telefonische helpdesk vier keer, maar elke keer wordt na enkele minuten door een keuzemenu geleid te zijn, de verbinding verbroken omdat het ‘te druk’ is. Ondertussen heb ik ook een whatsapp gestuurd. Op deze whatsapp krijg ik na 5u en een kwartier (!) een eerste reactie. Gezien whatsapp geen resultaat gaf, heb ik ook via Facebook Messenger gevraagd om assistentie. Na 1,5u nog geen enkele reactie. Op de Facebook pagina van KLM zelf zag ik dat iemand zich beklaagde over de telefonische onbereikbaarheid van de KLM helpdesk waarop KLM FB reageerde dat zij konden helpen. Ik heb hierop gereageerd dat ik daar graag gebruik van maakte en assistentie gevraagd. 75 minuten later kreeg ik als reactie hierop het verzoek al mijn ticketgegevens in een apart bericht te sturen. Dit heb ik onmiddellijk gedaan, maar 2,5u later had ik nog steeds geen reactie.... Een vriend van mij heeft toen een zakelijke helpdesk ingeschakeld die hem meteen kon vertellen dat mijn retourvlucht gecanceld was omdat ik de heenvlucht niet gemaakt had. Inmiddels was ik 5,5u bezig contact te krijjgen met KLM.
Waarom moet dit antwoord zo veel tijd en moeite kosten? Ongelofelijk dat een klantenservice quasi niet bereikbaar is. 9,5u na mijn 1e verzoek via whatsapp om assistentie bij check in ontving ik een whatsapp bericht dat KLM elk bericht behandelt op chronologische volgorde en dat het dus kan voorkomen dat je langer moet wachten als het druk is.... in mijn geval heb ik 9,5u op een reactie via whatsapp en 6,5u op een reactie via FB Messenger (geen oplossing) moeten wachten. Zeer droevig.
Naast mijn klacht over de bereikbaarheid van de klantenservice van KLM kan ik me ook niet vinden in het no show beleid van KLM. Ik betaal voor twee vluchten. Belachelijk dat ik de tweede niet mag gebruiken van KLM als ik de eerste vlucht niet maak. Als het andersom (heenvlucht maken, terugvlucht niet) was geweest, was het dan geen probleem geweest?

Waarom kan er geen mail aan de klant verstuurd worden mbt het KLM no show beleid op het moment dat iemand een heenvlucht niet maakt en KLM in haar systeem de terugvlucht cancelt? Dat zou een hoop ellende besparen.

Compensatie voor de gemaakte kosten mbt mijn terugvlucht ivm het niet-communiceren van KLM.
Verbetern van haar klantenservice en no show beleid.

Ook een klacht indienen over KLM?