Klacht KLM: KLM: extra op kosten gejaagd om als echtpaar naast elkaar te zitten

Klachtnummer
# 308957
Gebruiker
P.S.Y. Briefjes
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Rondom Pinksteren zijn mijn vrouw van vrijdag tm dinsdag naar Stockholm geweest. Hotel en vliegtickets in een combinatiepakket geboekt, waarbij de vlucht door de KLM werd verzorgd. Over de organisatie waarbij het pakket is geboekt (Airtrade) gaat deze klacht niet, maar wel over de KLM (in het bijzonder de heenreis).

Voor de efficiency wilde ik on-line inchecken en alvast de instapkaarten toegemaild krijgen. Dat kan niet eerder dan 24 uur vantevoren. De vlucht vertrok vrijdag om 6.50u en ik heb donderdagochtend tussen 7.30 en 8.00 het inchecken gedaan. Mijn vrouw en ik waren in eerste instantie niet naast elkaar geplaatst, maar na een tijdje puzzelen met het vliegtuigplattegrondje werd al duidelijk dat mijn vrouw en ik op geen enkele manier naast elkaar konden zitten zonder extra bij te betalen. De goedkoopste stoelen waarop dat mogelijk was kostten € 14,- per stoel extra, dus om naast elkaar te zitten € 28,-. De reden van de extra kosten vlgs de website was dat de stoelen een paar cm meer beenruimte boden, maar daar was het mij dus niet om te doen.

Na het lezen van het artikel in de meest recente Geldgids over allerlei trucs die oa de KLM uithaalt om klanten extra op kosten te jagen, vraag ik mij af dit ook zo'n truc is. Hoe betrouwbaar is de stoelenindeling die wordt afgebeeld en betalen mensen ten onrechte extra omdat ze in de veronderstelling zijn dat gewenste stoelen zogenaamd niet beschikbaar zijn.

Op de terugreis ging het overigens wel goed, maar dat had ook zomaar opnieuw 28,- of meer kunnen kosten omdat gewenste stoelen zogenaamd niet beschikbaar zijn.

De oplossing

Ik wil 28 euro terug van de KLM

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat KLM hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over KLM?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen