Klacht KLM: KLM heeft zonder bericht ticket geannuleerd.

KoosSiemer

Op 11-apr-2018 twee retourtickets Amsterdam-Glasgow voor mijzelf geboekt vanwege een bruiloft en weekeindje weg.
1. Heen 5-aug-2018, terug 8-aug-2018. Kosten EUR. 165,73;
2. Heen 10-aug-2018, terug 13-aug-2018. Kosten EUR. 219,77.
Ik moest tussendoor terug vanwege afspraken op mijn werk die toen al bekend waren. En dan zal je zien, afspraken worden verschoven en ik hoef tussendoor helemaal niet terug te komen maar kan gezellig in Glasgow blijven voor een hele week vakantie. Retourvlucht op 8-aug-2018 niet gebruikt en tweede heenvlucht op 10-aug-2018 niet gebruikt. Toen ik op 11-aug-2018 via de KLM-app voor de uiteindelijke retourvlucht op 13-aug-2018 wilde inchecken stond daar dat mijn vlucht was geannuleerd. Eerst dacht ik nog de hele vlucht maar het bleek alleen om mijn ticket te gaan. Ik heb een nieuw ticket voor een andere retourvlucht moeten kopen, dat ene ticket voor alleen de retourvlucht kostte maar liefst EUR. 555,74. Dat is EUR. 170,24 meer dan de twee retourtickets bij elkaar gekost hebben. Totaal heb ik nu EUR. 941,24 betaald voor 1 heenvlucht en 1 terugvlucht.
Er was geen enkel bericht van KLM om mij te attenderen op het feit dat zijn mijn tweede retourticket ongeldig verklaard hadden. Als ik op 13-aug-2018 gewoon naar de luchthaven was gegaan om daar in te checken dan had ik ook geen tijd meer gehad om een nieuw ticket te kopen.

Wat KLM volgens mij zou moeten doen is tweeledig.
1. Informeer de betalende klanten over het annuleren van tickets, zelfs als die annulering op volstrekt belachelijke gronden gebaseerd is. KLM weet wel e-mail of hun eigen app te gebruiken om ons met reclame te overstelpen maar om deze middelen ook voor meer logische vormen van communicatie te gebruiken lijkt teveel gevraagd.
2. Voor mij persoonlijk zou ik een vergoeding van mijn nodeloos extra gemaakte kosten helemaal niet onredelijk vinden.

Ook een klacht indienen over KLM?