Klacht KLM: KLM neemt trucs van prijsvechters over en laat reizigers grof betalen voor stoelreservering.

T.J. van der Sar

Na het boeken van tickets voor ons gezin (4 volwassenen, één 4 jarige en een baby) naar Maleisië via de KLM website, werd ons aangeboden om de stoelen te reserveren.
Hoewel we i.v.m. de kosten geen extra beenruimte of iets dergelijks wilden boeken, dachten dat het nuttig zou zijn nu al de stoelen te reserveren zodat we zeker zouden zijn als gezin bij elkaar zouden zitten om voor de kinderen te kunnen zorgen.
Er waren op dat moment nog 165 economie stoelen beschikbaar; de reis is pas over 7 maanden.
Dan blijkt dat er toch €200 (€50 / volwassene) betaald moest worden om de stoelen te kunnen reserveren. We hebben de KLM frequent Flyer desk gebeld en kregen te horen dat dit sinds kort beleid was. Ondanks de vele beschikbare stoelen en de logica achter de gedachte dat we bij elkaar willen zitten was men onvermurwbaar.

We willen dat wij en anderen geen extra geld hoeven te betalen voor het reserveren van de stoelen als er nog zoveel beschikbaar zijn en er zo ver van te voren geboekt wordt.
Wij willen dan ook de betaalde €200 terug ontvangen.

Ook een klacht indienen over KLM?