Klacht KLM: KLM neemt trucs van prijsvechters over en laat reizigers grof betalen voor stoelreservering.

Klachtnummer
# 276066
Gebruiker
T.J. van der Sar
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Na het boeken van tickets voor ons gezin (4 volwassenen, één 4 jarige en een baby) naar Maleisië via de KLM website, werd ons aangeboden om de stoelen te reserveren.
Hoewel we i.v.m. de kosten geen extra beenruimte of iets dergelijks wilden boeken, dachten dat het nuttig zou zijn nu al de stoelen te reserveren zodat we zeker zouden zijn als gezin bij elkaar zouden zitten om voor de kinderen te kunnen zorgen.
Er waren op dat moment nog 165 economie stoelen beschikbaar; de reis is pas over 7 maanden.
Dan blijkt dat er toch €200 (€50 / volwassene) betaald moest worden om de stoelen te kunnen reserveren. We hebben de KLM frequent Flyer desk gebeld en kregen te horen dat dit sinds kort beleid was. Ondanks de vele beschikbare stoelen en de logica achter de gedachte dat we bij elkaar willen zitten was men onvermurwbaar.

De oplossing

We willen dat wij en anderen geen extra geld hoeven te betalen voor het reserveren van de stoelen als er nog zoveel beschikbaar zijn en er zo ver van te voren geboekt wordt.
Wij willen dan ook de betaalde €200 terug ontvangen.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat KLM hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over KLM?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen