Klacht KLM: KLM negeert regelementen omtrent restitutie vliegtickets

J. Meek

Mijn tranfer vlucht op 20 April 2020 is geannuleerd vanwege Corona-omstandigheden. Hierdoor kan mijn vakantie niet meer door gaan. Volgens alle Corona-regelementen van de Europese Commissie, Consumentenbond, Anvr, EUclaim en dergelijke hoef ik een voucher niet te accepteren en heb ik recht op onmiddelijke restitutie van de vliegtickets. Vanwege de Corona-omstandigheden zelfs recht op ticketkosten inclusief alle belastingen (hier wordt namelijk geen gebruik van gemaakt), alleen de boekingskosten worden niet vergoed.
KLM opgebeld, KLM erkend alle bovengenoemde instellingen niet en hanteert alleen KLM-regelementen, m.a.w. wij moeten de voucher accepteren of vlucht omboeken, onmiddellijke restitutie is niet bespreekbaar (alleen bespreekbaar als je restitutie wil van de de geannuleerde vlucht, wij hebben 4 vluchten in totaal, dus daar gaan we niet mee akkoord natuurlijk, vanwege de Corona-omstandigheden hebben we recht op restitutie van alle tickets).
Wij willen onmiddellijke restitutie vanwege onze persoonlijke omstandigheden. Wij zijn niet de enige die restitutie willen.

Wij willen onmiddellijke restitutie van alle vliegtickets inclusief belastingen en dergelijke, exclusief de 10 euro boekingskosten.

Ook een klacht indienen over KLM?