Klacht KLM: Misleidende prijs door verstoppen kosten ruimbagage in kleine letters

Ad

Bij boeking van een Europese vlucht van KLM is een reguliere hoeveelheid ruimbagage niet inbegrepen. De kosten hiervoor bedragen 15 euro per vlucht bij digitaal inchecken, 30 bij inchecken op de luchthaven, en 0 euro voor leden van KLM (oa het gratis Blue Card programma).

Hiermee wekt KLM de indruk 30-60 euro goedkoper te zijn dan andere luchtvaartmaatschappijen, waar deze normale hoeveelheid wel inbegrepen is bij de prijs.

Desgevraagd meent KLM dat hier geen sprake is van misleiding maar van een gewaardeerde service. Die indruk kregen we niet uit de reacties van de baliemedewerkers op Schiphol/Tegel, die meteen de zoveelste geërgerde KLM-klant herkenden.

KLM-baliemedewerkers zijn niet verplicht om geërgerde klanten te wjzen op de Blue Card-uitwijkmogelijkheid, zodat ze daar op hun terugvlucht gebruik van kunnen maken.

Na indienen van de klacht ziet KLM Customer Care ziet geen reden om 60 euro te restitueren

Retourneren 60 euro en ticketaanbieders adviseren prijzen te tonen die vergelijkbaar zijn.

Ook een klacht indienen over KLM?