Klacht KLM: Omzeiling wettelijk recht tot teruggave geld voor geannuleerde vliegtickets

Klachtnummer
# 434016
Gebruiker
D.1986
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Ik heb een vlucht geboekt van Amsterdam naar Peru, vertrekkende op 23 april 2020.
Op 28 maart ontvang ik per mail het bericht dat mijn vlucht geannuleerd is.
Zojuist kreeg ik een mail dat het een foutje in het systeem was en mijn vlucht toch niet geannuleerd is. Men kan op de website de staat van de vlucht controleren. Echter de vluchten zijn maar te checken tot en met 16 april.
Naar mijn mening is dit een slechte truuk, om te voorkomen dat ik mijn geld terug kan eisen. Daar de overheid pas op 30 maart heeft besloten dat luchtvaartmaatschappijen vouchers mogen aanbieden.
Ik wil aanspraak maken op de mogelijkheid mijn geld terug te krijgen echter dat lijkt door dit truukje onmogelijk.

De oplossing

Mij informeren over mijn rechten en samen met mij aanspraak maken op teruggave van het door mij betaalde bedrag voor vier vliegtickets van Amsterdam naar Lima.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat KLM hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over KLM?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen