Klacht KLM: Onbereikbare klantenservice, geen antwoord op refund na 3 maanden

TimDvB

Ik heb een retourvlucht geboekt voor twee personen van Amsterdam naar Curaçao op 14 maart heen en 24 maart terug. De vlucht werd zo'n 12u vooraf geannuleerd vanwege het inreisverbod op Curaçao.

Op 14 maart heb ik direct een refund aangevraagd. Dat was toen nog mogelijk, alvorens KLM het vouchersyteem invoerde. Ik heb een bevestiging ontvangen van de aanvraag, maar sindsdien heb ik nog geen antwoord gekregen of de refund toegekend wordt of niet.

Ik heb vele malen contact gezocht. Via de telefoon wordt de verbinding meestal verbroken, dus dat werkt niet. Via Whatsapp en Messenger krijg ik alleen standaard antwoorden dat het langer duurt dan gebruikelijk.

Ik weet niet meer wat ik kan doen om een reactie te ontvangen van KLM wat mij duidelijkheid geeft. Omdat de grenzen weer opengaan wil graag alsnog een reis naar Curaçao boeken (familiebezoek). Maar ik zou graag het geld wat ik reeds betaald heb inzetten om deze nieuwe vlucht te boeken. Nu gaat dat echter niet.

Ik wil gewoon duidelijkheid door mijn geld terug te krijgen, een voucher te ontvangen, ofwel een afwijzing te krijgen zodat ik mijn verzekering kan inschakelen, want die dekt alleen na afwijzing.

Bovenal wil ik gewoon duidelijkheid en een antwoord.

Optie 1: Mijn geld terugstorten
Optie 2: Een voucher ipv geld terug
Optie 3: Geheel afwijzen, schandalig, maar dan dekt mijn verzekering gelukkig, die kan ik zonder afwijzing echter nog niet inschakelen.

Ook een klacht indienen over KLM?