Klacht KLM: Onvolledige en onjuiste info over verlenging Flying Blue Award Miles via American Express Card

c van doorn

Op 19 juni meldde Flying Blue dat mijn award miles op 31-12-2013 vervallen. Je kon echter een Flying Blue - American Express betaalkaart aanschaffen en daarmee 20 maanden verlenging krijgen van de geldigheid van de miles. Het leek mij dat 1 maand ruim genoeg moest zijn om dit te regelen. Ik zette het in mijn agenda en nam 3 dec contact op met American Express. Meteen bleek dat ik te laat ben om dit nog te regelen. Mijn klacht is dat er nergens in de informatie van Flying Blue staat wat de aanvraagtijd is voor zo'n kaart. Op hun website staat dat direct bij de start van het lidmaatschap van de Flying Blue - American Express Entry Card je de verlenging krijgt. American Express stelt dat je de kaart eerst moet gebruiken en dat het eerste afschrift als datum geldt. De info op de website is dus onjuist en onvolledig. Flying Blue gaat hier echter, ook na 2 mailtjes en een telefoontje, niet op in en stelt dat ik voor 1 jan een vlucht moet maken om de Awards te verlengen.

Ik en mijn man willen de mogelijkheid krijgen de geldigheid van de door ons (in 10 jaar) gespaarde airmiles vóór 31 december 2013 te verlengen door het aanschaffen van een Flying Blue- American Express Entry card.

Ook een klacht indienen over KLM?