Klacht KLM: Slechte klachtenafhandeling KLM

KLMpassagier

Op 11 november vertrok ik met 2 collega's voor een kort verblijf naar Madrid. Omdat ik het onhandig vind om met mijn laptop over het vliegveld te lopen en er in het vliegtuig vaak geen ruimte meer is om deze op te bergen. Had ik deze incl. laptoptas in mijn koffer gedaan en bagageruim gereserveerd voor € 25,- heen en € 25,- retour.
De heenreis was dit geen enkel probleem. Maar het probleem kwam bij het inchecken in Madrid. Terwijl de dame van France Air ons aan het inchecken was, had ik het met mijn collega over de laptops. De dame ving waarschijnlijk het woord laptop op en vroeg ons of wij een laptop in de koffer hadden gedaan. Wij antwoordden met ja. Daarop vertelde zij ons dat wij deze uit de koffer moesten halen, omdat dit gevaar in het ruim zou kunnen opleveren. Wij kregen een discussie en gaven haar aan dat dit nooit een probleem was enz. Mijn Spaans sprekende collega mengde zich in het gesprek. Maar de dame was duidelijk, het zou gevaar in het ruim opleveren en daarom moest de laptop uit de koffer en mee in het vliegtuig.
Tijdens het wachten op de vlucht heb ik direct online een klacht ingediend bij de KLM. Om een lang verhaal kort te maken kreeg ik daar het antwoord:
Vriendelijk dank voor uw bericht. Ik heb contact opgenomen met de Duty Manager van de luchthaven in Madrid. Er is aan mij kenbaar gemaakt dat er helaas sprake is geweest van een miscommunicatie. Er is u geadviseerd om breekbare en waardevolle spullen uit uw baggage te halen. Gezien uw laptop een waardevol artikel is, gaven zij u dit advies. Volgens de Duty Manager lijkt het er op dat dit advies verkeerd is begrepen en als een verplichting is beschouwd. Het spijt mij dat ik u hierover niet positiever kan informeren. Voor de ondervonden hinder bied ik u graag mijn oprechte excuses aan.

Er is mij geen advies gegeven, er is mij en mijn collega opgedragen de laptop uit de koffer te halen!!
Ik heb dit ook aan de dame van de klachtenafhandeling laten weten, maar die gaf mij het bericht dat zij de klacht volgens richtlijnen heeft afgehandeld en niets meer voor mij kon betekenen. Uiteraard was ik het hier niet mee eens. Ik vind dit te makkelijk. Er ontstaat een discussie, klachtenafhandeling gaat verhaal halen bij Air France en gaan achter de reactie van Air France staan! Ik heb de klachtenafhandeling hier nog een reactie op gestuurd dat ik het hier niet mee eens ben, maar helaas nooit meer iets vernomen.

Ik wil voor mij en mijn collega het bedrag terug voor de ruimbagage 2x € 25,-.

Ook een klacht indienen over KLM?