Klacht KLM: Teruggave beleid misleidend

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 485636
Gebruiker
spb
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Ik koop bij KLM een ticket voor €780 en wordt vervolgens 36 uur voor vertrek door hen ingelicht van nieuwe reis restricties. Wijzigen van mijn bestemming kan, maar dan moet ik bijbetalen voor een ticket wat €160 minder kost als ik het direct op hun website boek.

Andere opties zijn een voucher waarvan het twee weken duurt voor het te gebruiken is of geld terugkrijgen wat vervolgens 90 (!) dagen duurt. Dit helpt niet als ik volgende week voor mijn werk moet reizen. En ik kan me niet voorstellen dat het oké is dat ze mijn geld drie maanden vast houden.

Ik ben al sinds 2300 gisteren avond met hun in gesprek op whatsapp, 17 uur (!) later hebben zij nog geen duidelijk antwoord gegeven. Geen compensatie bij het moeten accepteren van een goedkoper alternatief is misleidend.

De oplossing

Snelle teruggave van geld of betere oplossing voor omboeken zonder dat ik uiteindelijk €160 euro te veel betaal voor een ticket.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat KLM hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Uiteindelijke oplossing

Auteur
spb
Datum
Uiteindelijke oplossing
Ik heb het ticket om kunnen boeken naar een nieuwe bestemming met bijbetaling van €5,20 “tariefsverschil.” Het originele ticket heb ik €780 voor betaald en dit nieuwe ticket kost €620. Ik heb screen recorder gebruikt om dit aan te tonen, na ontvangst bericht ben ik de website op gegaan om de prijzen op te zoeken. Om €160 te verliezen hebben ze me een extra €6 aangerekend ivm tariefswijzigingen. Niet alleen dat, maar de tassen waar ik voor betaald heb moet ik opnieuw voor betalen bij het nieuwe ticket. Sterker, op het nieuwe ticket staat totaalprijs €493. Dit is je reinste oplichting, maar staat op par met alle andere klachten op deze website die aantonen dat de KLM totaal geen moraal heeft. Ze maken het omwisselen zo moeilijk mogelijk opdat je een voucher aanvraagt die volgens de meeste klachten op deze website niet uitbetaald worden. Mijn communicatie met de klantenservice heeft inmiddels 21 uur geduurd. Ik hoop dat de Consumentenbond stappen onderneemt tegen deze afzetters!
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over KLM?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen