Opgelost door Klusup: Klusup: Klusjesman maakt schade, maar weigert zijn verantwoording te nemen

sad Opgelost
J.A.H. Slee

Ik heb via Klusup tweemaal een klusjesman besteld om een nieuwe Vibia Skan Lamp ter waarde van 787.00 Euro op te hangen. Bij de eerste poging werkte de lamp niet en die is later door een andere elektricien doorgemeten, daar kwam aan het licht dat er geen stroom van de transformator naar de lamp ging. De lamp werd vervangen door de leverancier. Dezelfde klusser heeft toen ook geprobeerd de tweede lamp aan te sluiten, met precies hetzelfde resultaat. Daar de klusser niet gerust was of hij alles juist had aangesloten wilde hij de lamp meenemen naar iemand anders voor verder onderzoek. Hiermee ben ik oorspronkelijk akkoord gegaan maar op het laatste moment heb ik besloten de lamp niet mee te geven en heb hem teruggenomen uit zijn auto. We hebben meteen gebeld met de leverancier van de lamp, die mij kon vertellen dat de lamp verkeerd aangesloten is. De klusser heeft de connectoren doorgeknipt die de lamp via de transformator van stroom voorziet en heeft daarmee volgens de leverancier de lamp onherstelbaar beschadigd. In de gebruiksaanwijzing van de lamp staat om de connectoren los te maken en niet te verwijderen, door ze af te knippen. Hier werd duidelijk dat bij de eerste poging, hij hetzelfde had gedaan. Daar ik een overeenkomst heb me Klusup en niet met de klusser, heb de claim nu ingediend bij Klusup betreffende de lamp. Klusup heeft de klusser benaderd maar die blijft bij zijn standpunt alles juist te hebben aangesloten. Klusup vindt dat ik contact moet opnemen met de klusser zelf. Maar ik heb een overeenkomst met Klusup. In zijn laatste verweer schrijft Klusup “De Klusser (naam verwijderd) geeft aan niet verkeerd gehandeld te hebben, want het maakt volgens hem niet uit of kabels verbonden worden met een krimpkous of via connectoren, dus het knippen van de connectoren zou de lamp niet stuk van gaan. Hierdoor geeft hij aan niet aansprakelijk te zijn”. Hoe dan ook, er is 1 lamp retour naar importeur gegaan en wij zitten met een tweede lamp die het niet meer doet. Mijn klacht is dat Klusup zich verschuilt achter de klusser die een lamp geprobeerd heeft aan te sluiten volgens zijn methode maar niet volgens de door mij verschafte handleiding. Klusup bemiddelde alleen maar om alle e-mails door te sturen naar de klusser voor commentaar. Klusup heeft naar mijn idee de handleiding niet bekeken. of aan een expert getoond.

Daar de klusser toegeven heeft dat hij de connectoren inderdaad verwijderd heeft, wil ik dat Klusup de klusser benadert en opdracht geeft zijn aansprakelijkheidsverzekering in te schakelen om deze lamp en andere kosten te vergoeden. Maar ook dat Klusup, AfterPay benaderd dat de rekening van de laatste opdracht van een bedrag van € 41.25 te laten vervallen.
Klusup is in het bezit van de montagevoorschriften en van foto’s waar op je ziet dat de connectoren verwijderd zijn.

De klacht met Klusup is opgelost. Maar wat Melchior V. betreft ben ik van mening dat een knijptang of schaar in zijn handen Melchior V. dodelijke wapens zijn en een lamp van bijna 800 Euro, vakkundig te vermoorden en vervolgens door een bedrijf te laten repareren die de bedrading te ver inkort, dat dit bedrijf volgens KvK als eigenaar Melchior V. van deze B.V.vermeld . Er staan meerdere BV's op hetzelfde adres vermeld van financieringsmaatschappij tot fietsenmaker.

J.A.H. Slee
    Tot op heden, geen reactie ontvangen van Klusup betreffende schadeafhandeling.
    Beste meneer Slee,

Wij vinden het vervelend om te lezen dat niet alles naar verwachting is verlopen.

In onze mail van 9 november jl. heeft de klusjesman aangegeven niet fout te hebben gehandeld, want volgens hem zou het niet uitmaken de connectoren te knippen en te verbinden met een krimpkous. Wanneer een transformator eruit zou zijn gehaald zou de lamp wel defect kunnen gaan, maar dat is niet aan de orde in dit geval.

Desalniettemin, zijn wij als bemiddelende organisatie al enige tijd bezig om deze zaak zo goed mogelijk af te handelen voor u.

Zoals in ons eerder mail vermeld heeft de klusjesman al een beroep gedaan op zijn verzekering. Aangezien u met hem een overeenkomst bent aangegaan, hebben wij u geadviseerd om direct contact op te nemen met de klusjesman voor de status hiervan.

Mocht u hier nog verdere vragen en/of opmerkingen over hebben, kunt u ons het beste telefonisch of per mail bereiken.

Met vriendelijke groeten,

Beste Klusup,
    Jullie antwoord op de klacht, is niet wat ik verwacht hoe een bedrijf als opdrachtgever met klachten betreffende zogenaamde klussers omgaan. Dit soort klussers kunnen jullie bedrijf in een kwaad daglicht zetten. Uit jullie antwoord blijkt dat ik contact opneemt met de (klusser) om tot een oplossing te komen. Voordat ik juridische stappen opneem zal ik een poging wagen om tot een oplossing te komen. Ik heb de nodige gegevens nodig betreffende de (klusser) om contact op te kunnen nemen. Wil ik van Klusup via mijn e-mailadres (bij U bekend) de klusser zijn e-mailadres, telefoonnummer en adres bekend maakt.
    Verder vraag ik Klusup contact op te nemen met Afterpay om de betaling betreffende deze wanprestatie te stoppen. Daar de betaling van een andere wanprestaties en een onnodig bezoek van een elektricien een onderdeel is van de eis om schadevergoeding, is het mogelijk dat wanneer zijn verzekering deze kosten niet vergoed, om deze kosten bij Klusup te verhalen.
    J.A.H. Slee
    Vandaag telefonisch benadert door Klusup betreffende deze zaak. Er waren veel vragen betreffende de lamp en wat er gebeurd is. Heb afgesproken met Klusup om alle correspondentie en rekeningen betreffende de lamp op te sturen. Klusup zal de klusser benaderen wat de status is met de aansprakelijkheidsverzekering en om de lamp te laten onderzoeken door een expert van de verzekeringsmaatschappij, eventuele kosten voor de klusser. Het gesprek met Klusup was zakelijk, geen verwijten of excuses, maar alleen feiten zijn besproken. Betreffende de kosten die nog open staan bij Afterpay, die zal ik betalen en zal een onderdeel worden van de claim tegen de klusser. Ik heb het gevoel dat Klusup toch met mij meedenkt en dat deze zaak opgelost moet worden.
    J.A.H. Slee
    Op 25 november 2017, alle facturen betreffende de Vibia Skan hanglamp per e-mail verzonden naar Klusup.
    Volgende e-mail ontvangen van Klusup

Beste meneer

Bedankt voor uw mail en de documenten.

Zoals afgesproken hebben wij uw bericht met de dhr xxxxxxxx doorgenomen. Hij zal de lamp laten nakijken/doormeten door een elektricien voor een second opinion, zodat er bepaald kan worden of het handelen (bedrading verbinden met krimpkous i.p.v. connectoren) er toe heeft geleid dat de lamp stuk is gegaan. Is dit het geval dan zal de heer xxxxxxxxxx kijken of de lamp gerepareerd kan worden. Is dit niet het geval dan zal hij zelf of via de verzekering dit vergoeden. Kunt u de lamp aangetekend naar dhr.xxxxxxxxx sturen?
    Zijn adres is:

Adres en telefoonnummer verwijderd

U geeft ook aan dat het om een antraciete lamp gaat, maar de documentatie die u heeft gestuurd is van een rode lamp. Graag ontvangen we de documentatie waaruit blijkt dat het om de grijze lamp gaat, want zo kan er definitief bevestigd worden dat het om de nieuwe/net omgewisselde lamp gaat.

Verder heb ik zoals u kunt zien, is dhr. xxxxxxxx in de CC gezet. Hij is dus op de hoogte van de situatie. Ik hoop dat het op deze manier zo snel mogelijk voor u opgelost kan worden.

Ik hoor graag van u.

J.A.H. Slee

Bedankt voor U e-mail. Documentatie betreffende de kleur is er niet, dat ik akkoord ben gegaan met een andere kleur is telefonisch overeen gekomen met Van Til Interieurs. De originele lamp was rood. Op de factuur van 13 oktober vermeld van Til een lamp gaat omruilen bij klant, de kapotte lamp, antraciet is meegenomen en een nieuwe lamp, antraciet afgeleverd. De kleur op de factuur is niet gewijzigd door van Til Interieur. Klusup zou contact op kunnen nemen met van Til, afdeling After Sales betreffende de kleur van de lamp.

Welk onafhankelijk bedrijf gaat deze lamp onderzoeken? Ik ben er niet van overtuigd dat de Heer xxxxxx een onafhankelijk bedrijf die gespecialiseerd is in design lampen inschakel. Om de onafhankelijkheid te waarborgen zou deze lamp door een specialistisch bedrijf moeten worden onderzocht en niet door iemand uitgezocht door de Heer xxxxxx

De Heer xxxxxx heeft het over repareren van de lamp. Bedoeld hij hiermee dat het aansluit gedeelte in de originele staat terug gebracht gaat worden en de lamp volgens de handleiding aangesloten kan worden door een bedrijf dat deze lamp levert en correct kan aansluiten. dit alles in verband met veiligheid en garantievoorwaarden van de nieuwe lamp.

Met vriendelijke Groet

Bericht van Klusup betreffende e-mail 27/11/17

Beste meneer XXXX
    Bedankt voor uw mail.

Kunt u zelf de juiste documentatie opvragen bij Van Til Interieurs, gezien u de klant bent bij Van Til Interieurs en wij geen relatie hebben met hen? Dit zodat er duidelijkheid is dat het om een nieuwe lamp gaat.

Betreffende uw vragen over het onderzoeken/repareren van de lamp, dit zou de heer XXXXXXXXX het best zelf kunnen beantwoorden. Zou u bij toekomstige correspondentie de heer XXXXXXXXX voortaan in de CC kunnen zetten om zo sneller tot een oplossing te komen?

@ xxxxxx, zou meneer van antwoord kunnen voorzien op onderstaand mail van 27 november j.l. ? Bedankt!

Beste Klusup

E-mail: M. XXXXXXXX niet in de CC. Stuurt U mij zijn e-mailadres.

Met vriendelijke groet

John Slee

J.A.H. Slee
    E-mailadres ontvangen via Klusup. Heb de rekening betaald aan Afterpay betreffende de kosten voor het laatste (werk) van de klusser. Ik heb geen zin om ook Afterpay achter mij aan te krijgen voor een betaling van minder als 60,00 Euro. Deze kosten worden ieder geval een onderdeel van de claim tegen de klusser.
    J.A.H. Slee
    Antwoord van de klusser, ontvangen via Klusup

Goedemiddag,

Wil de heer XXXX tot een oplossing komen is het aan mij bij wie ik de lamp onder breng.

Het gaat toch of de lamp het wel of niet doet? Heb eerder het idee dat de heer XXXX helemaal niet wil meewerken gezien de duur van de tijd van bijna 2 maanden. Zo heb ik als eerste de lamp in mijn auto gehad voor een onderzoek en heeft mevrouw en mijnheer Slee zich zelf terug getrokken.

a) ik blijft bij mijn eerdere verhaal, b) betwist dat ik iets fout hebt gedaan, c) je – voor het geval je toch iets fout zou hebben gedaan – je betwist dat je voor de gevolgen daarvan aansprakelijk bent, c) je – voor het geval ik toch aansprakelijk zou blijken te zijn voor enige schade – je de hoogte van de opgevoerde schade betwist (NB: het komt sowieso ietwat “sterk” over dat iemand door 2 stekkertjes door te knippen, een lamp van EUR 789 compleet “verwoest”; is dat werkelijk zo? Zo ja, ligt het dan niet aan de gebrekkige gebruiksaanwijzing en/of het krakkemikkige karakter van de lamp?).

XXXXXXXXXXXXXXX
    J.A.H. Slee
    Bericht gestuurd naar de leverancier.

Verzonden:06.12.2017 10:39:40
    Aan:info@vantil.nl
    Onderwerp:Koopovereenkomst T08221, Vibia hanglamp Skan

Goedemorgen Mevrouw, Meneer

Ik heb vandaag gesproken met een medewerkster van de afdeling after sales, betreffende een Skan hanglamp die door een klusser via een ingehuurd klusbedrijf onherstelbaar beschadigd heeft. Ik ben bezig met het klusbedrijf en de klusser om via zijn verzekering het volledige bedrag van de originele lamp van 787,00 euro en de lamp die geleverd werd voor 136,00 euro.

Ik neem contact op met jullie omdat het klusbedrijf moeilijk doet over de kleur van de lamp. De originele lamp was rood, de tweede lamp had labels dat de lamp rood was, maar bleek antraciet grijs te zijn, na telefonisch contact met jullie, ben ik akkoord gegaan met de andere kleur, deze geleverde lamp werkte niet en op 13.10.2017 omgeruild met een andere lamp die ook antraciet kleurig was. Het klusbedrijf accepteert deze facturen van de lamp niet omdat de kleur van de lamp op de facturen rood is en dat ik niet kan aantonen date een kapotte lamp omgeruild is voor een nieuwe lamp. Het probleem voor mij is dat officiële facturen van U in twijfel worden genomen door het klusbedrijf en ik min of meer van oplichting wordt beschuldigd.

De klusser die de lamp beschadigd heeft in diverse e-mails gezegd dat hij niets fout gedaan heeft, Hij wil de lamp eerst laten onderzoeken door een elektricien, uitgekozen door de klusser zelf om dan een poging te wagen om de lamp te repareren. Dit is niet acceptabel voor mij.

Ik heb twee vragen voor U, wat kunt U doen betreffende de kleur van de lamp op de facturen (zie bijlage) en of van Til een professioneel oordeel kan geven door middel van bijgevoegde foto's over hoe de klusser de lamp heeft aangesloten en waarom het afknippen van connectoren het einde van de lamp is. Mocht het zo zijn dat er kosten gemoeid zijn voor het onderzoek, zo ik dat graag van tevoren van U vernemen.

I weet dat jullie veel tijd in deze zaak hebben geïnvesteerd en tot onze volle tevredenheid voor de service die jullie bieden en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen om het klusbedrijf of de klusser aansprakelijk te stellen voor de geleden schade zodat ik een nieuwe lamp kan kopen. Een ding is overduidelijk dat van Til Interieur geen enkele blaam treft.

Bij voorbaat hartelijk dank

Hoogachtend

Antwoord van leverancier.

Van:"Service"
    Verzonden:06.12.2017 11:37:32
    Aan:"Info"
    Onderwerp:Re:Fw:Koopovereenkomst T08221, Vibia hanglamp Skan

Geachte heer Slee,

Hiermede bevestigen wij de ontvangst van uw e-mail

En verklaren wij als van Til het navolgende:

U heeft gekocht op opdracht nummer T08221 Hanglamp Skan rood type 0275.06
    Lamp is bij de fabriek geweest ter reparatie, maar kon niet meer worden gemaakt
    Daarvoor heeft u ook al kosten moeten maken
    Er is bij u abuis geleverd een verkeerde kleur geleverd.
    U heeft hierna gemeld dat u de verkeerde kleur heeft ontvangen mat zwart/grijs waarna u melde dat u deze kleur ook mooi vond en de lamp wilde behouden.
    maar e
    14 september is er een melding gekomen dat de lamp niet brandt ,deze is opgehangen door een electricien maar er gaat geen stroom door de lamp.
    Wederom een nieuwe lamp besteld ter omruiling,
    Mevrouw Xxxxxxxxx heeft u hierna gebeld dat de degene die de lamp
    voor u ophangt niet goed monteert. knipt bepaalde draadjes door waar stekkertjes aanzitten en smelt deze samen. DIT MAG NIET

Dus deze heer is duidelijk de veroorzaker van uw defecte lampen.

Van Til Groep

Annie XXXXX

Emailadres: service@vantil.nl

Tel. 072-512 2448
    (telefonisch bereikbaar van 08.30 - 12.30)
    Antwoord van klusser

7 dec. 09:15 CET

De man gaat mij nu per mail lastig vallen, dit is mijn standpunt.

Hoop dat jullie mij daar ook in bescherming nemen, deze man is uit op geld!

En heb geen behoefte zoals mijnheer Slee af wil dwingen mijn in een cc te vermelden maar bcc.

Ook jullie zijn het zat en snap ik ook, bij de 2de aanvraag gaf ik aan niet te willen maar er was een gebrek aan mensen.

Heb echt spijt dat ik niet heb geluisterd naar mijn binnenste, nu heb ik hier door en jullie ook enorm gezeik!

Beste heer van Slee,

Zolang u de lamp niet door mij bij een externe specialist laat controleren gebeurt er van mijn kant niets!

Zie de lamp graag tegemoet aangetekend per post, zoals Klusup heeft voorgesteld.

J.A.H. Slee
    Voor second opinion is de lamp via Post NL aangetekend naar de klusser verstuurd.
    8 december - Pakket niet afgeleverd - KPN - Gemist
    9 december - Pakket niet afgeleverd - KPN - Gemist
    KPN - Zending af te halen bij PostNL op locatie Sint Liduinastraat 55, beschikbaar Maandag 11 december, vanaf 15:00 uur
    J.A.H. Slee
    15 december 15:21 Lamp is opgehaald voor onderzoek door de klusser.
    J.A.H. Slee
    2 januari 2018, klusser een aangetekende brief verstuurd met opnieuw hem aansprakelijk te stellen voor de geleden schade. Op 4 januari komt de klusser Melchior V. naar mijn huisadres waar hij met veel herrie en agressief een werkende lamp komt terugbrengen. De lamp geeft licht maar de bedrading is teveel is ingekort door het bedrijf Concpt dat de lamp geprepareerd heeft. De lamp hangt nu 93 cm boven de tafel, in plaats van 65-70 cm waar ik de lamp naar Melchior V. gestuurd heb. Klusup is niet verantwoordelijk voor wat Melchior V. heeft gedaan, maar wel een email gestuurd betreffende de gemaakte kosten van het ophangen van de lamp.
    J.A.H. Slee
    Na contact te hebben gehad heeft Klusup zijn deel van klacht, de gemaakte kosten overgemaakt op mijn bankrekening. In de algemene voorwaarden van Klusup wordt vermeld dat de aanvrager een overeenkomst heeft met de desbetreffende klusser. Klusup heeft zich wel bereid gevonden als tussenpersoon op te treden tussen mij en Melchior V. om het probleem op te lossen.
    Daar ik niet kan bewijzen dat Melchior V. de bedrading ingekort heeft zodat de lamp 93 cm boven te tafel komt te hangen, moet ik nu een andere bestemming voor lamp zoeken, omdat het geen gezicht is voor deze Vibia lamp. Ik heb verder geen zin of meer geld te willen besteden aan een gedeeltelijke claim.
    Ik zou de consument willen adviseren voor grote ingewikkelde klussen, een goed bedrijf in te huren, zodra wanneer het fout gaat, je een bedrijf aansprakelijk kan stellen en niet een particuliere klusser. Voor eenvoudige klussen (gezien op televisie dat deze klusser in staat was om een kleed uit te rollen en een dartbord te verplaatsen) zo ik Klusup zelf aanbevelen, want het is wel makkelijk, met achteraf betalen.

Ook een klacht indienen over Klusup?