Opgelost door Klusup: Klusup: Klusjesman maakt schade, maar weigert zijn verantwoording te nemen
Details
Klacht
Ik heb via Klusup tweemaal een klusjesman besteld om een nieuwe Vibia Skan Lamp ter waarde van 787.00 Euro op te hangen. Bij de eerste poging werkte de lamp niet en die is later door een andere elektricien doorgemeten, daar kwam aan het licht dat er geen stroom van de transformator naar de lamp ging. De lamp werd vervangen door de leverancier. Dezelfde klusser heeft toen ook geprobeerd de tweede lamp aan te sluiten, met precies hetzelfde resultaat. Daar de klusser niet gerust was of hij alles juist had aangesloten wilde hij de lamp meenemen naar iemand anders voor verder onderzoek. Hiermee ben ik oorspronkelijk akkoord gegaan maar op het laatste moment heb ik besloten de lamp niet mee te geven en heb hem teruggenomen uit zijn auto. We hebben meteen gebeld met de leverancier van de lamp, die mij kon vertellen dat de lamp verkeerd aangesloten is. De klusser heeft de connectoren doorgeknipt die de lamp via de transformator van stroom voorziet en heeft daarmee volgens de leverancier de lamp onherstelbaar beschadigd. In de gebruiksaanwijzing van de lamp staat om de connectoren los te maken en niet te verwijderen, door ze af te knippen. Hier werd duidelijk dat bij de eerste poging, hij hetzelfde had gedaan. Daar ik een overeenkomst heb me Klusup en niet met de klusser, heb de claim nu ingediend bij Klusup betreffende de lamp. Klusup heeft de klusser benaderd maar die blijft bij zijn standpunt alles juist te hebben aangesloten. Klusup vindt dat ik contact moet opnemen met de klusser zelf. Maar ik heb een overeenkomst met Klusup. In zijn laatste verweer schrijft Klusup “De Klusser (naam verwijderd) geeft aan niet verkeerd gehandeld te hebben, want het maakt volgens hem niet uit of kabels verbonden worden met een krimpkous of via connectoren, dus het knippen van de connectoren zou de lamp niet stuk van gaan. Hierdoor geeft hij aan niet aansprakelijk te zijn”. Hoe dan ook, er is 1 lamp retour naar importeur gegaan en wij zitten met een tweede lamp die het niet meer doet. Mijn klacht is dat Klusup zich verschuilt achter de klusser die een lamp geprobeerd heeft aan te sluiten volgens zijn methode maar niet volgens de door mij verschafte handleiding. Klusup bemiddelde alleen maar om alle e-mails door te sturen naar de klusser voor commentaar. Klusup heeft naar mijn idee de handleiding niet bekeken. of aan een expert getoond.Gewenste oplossing
Daar de klusser toegeven heeft dat hij de connectoren inderdaad verwijderd heeft, wil ik dat Klusup de klusser benadert en opdracht geeft zijn aansprakelijkheidsverzekering in te schakelen om deze lamp en andere kosten te vergoeden. Maar ook dat Klusup, AfterPay benaderd dat de rekening van de laatste opdracht van een bedrag van € 41.25 te laten vervallen.Klusup is in het bezit van de montagevoorschriften en van foto’s waar op je ziet dat de connectoren verwijderd zijn.
- Status
- opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.