Klacht KMK Handelsmaatschappij: oneerijk handelspraktijk

Lucka

Op 7 januari 2017 heb ik een bezoek gebracht aan de winkel KMK. Dit in de winkel gevestigd aan Buys Ballotsingel 78 B te Schiedam. Ik heb daar aan de eigenaren mijn verwachtingen precies omschreven. Ik wilde een wasmachine kopen die niet ouder is dan 1 jaar. Daarop heeft de eigenaar een foto op internet laten zien van een wasmachine die uiteraard aan mijn eisen voldeed. Het ging om de wasmachine LG DD 7 kilo(met fabrieksgarantie). Bovendien zou deze wasmachine uiteraard niet ouder dan 1 jaar zijn wat voor mij van hoog belang was. Er is afgesproken dat het product binnen 2 dagen zou worden geleverd. Ik heb het product na 2 weken ontvangen. Tussentijds belde ik om naar de status van de levering te vragen. Op 20 januari 2017 ontving ik mijn wasmachine. Tijdens het uitpakken van het geleverde product ontstond een probleem. Het was niet het product dat de eigenaar mij in de winkel liet zien. Het was een wasmachine in een zeer slechte staat, zowel visueel als technisch. Verder kwam het model niet overeen met het model dat vermeld stond op het aankoopbewijs. tot de mankementen van de wasmachine behoren o.a verroeste behuizing aan de onderkant, beschadigingen aan de bovenkant bedekt met een laag verf, afgebroken filter en tijdens aanzetten vreemde bijgeluiden. Als laatste was de machine zeker ouder dan 1 jaar oud. In de eerste instantie heb ik de eigenaar verzocht om het geleverde product te ruilen voor het product waarvoor ik heb ingestemd. De eigenaar is later gekomen om de wasmachine op te halen en heeft vervolgens gebeld en verteld een nieuw product te leveren. Zonder eerder een afspraak te maken probeerde hij een nieuw product te leveren aan huis. Ik ben toen niet thuis geweest en hebben we daarom een afspraak op de vestiging in Schiedam gemaakt. Hij heeft mij op het bedrijf geen wasmachine aangeboden die beter aansloot aan mijn eisen. Er ontstond een conflict tussen de partijen. Ik heb meneer toen ik verteld dat ik de overeenkomst ontbind en mijn geld terug wil krijgen. Dit later ook in een formeel brief nogmaals herhaald met het verzoek het geld aan mij terug te geven. Dit brief is geweigerd teruggekomen. Sinds mijn laatste bezoek aan de winkel heb ik niet in contact kunnen komen met de eigenaar.

Ik wil geld terug krijgen.

Ook een klacht indienen over KMK Handelsmaatschappij?