Klacht Kniestmultimedia.nl: bedrijf accepteert opzegging per emial niet

petra Franke

ruim voor mijn contract weer voor een jaar verlengd zou worden heb ik per mail (op 09-01) laten weten dat ik het contract wilde opzeggen per 24-02.
ze hanteren een maand opzegtermijn.
volgens hun accepteren ze geen opzegging per mail, aangezien ze dan niet kunnen controleren of ik het wel ben. lijkt me colder aangezien alle communicatie via dat mail adres verloopt.
hun geven aan dat ik moet inloggen om op te zeggen maar over deze gegevens beschikte ik op dat moment niet en naar mijn weten is een opzegging per email rechtsgeldig en ben dus ook niet van plan om opnieuw op te zeggen en de factuur vanaf 24-02 te betalen omdat ik tijdig heb opgezegd

mijn opzegging op 09-01 van het contract accepteren die per 24-02 van kracht zou gaan.

Kniestmultimedia.nl
    Wij accepteren geen opzeggingen per email, dit omdat het te makkelijk is een emailadres te spoofen en een mail te sturen die hetzelfde "van" adres heeft als die van de klant. Dit doen we voor de veiligheid van de klant en voor ons. Immers mochten we dit wel doen dan kan iemand kwaadwillig zomaar een domeinnaam van een belangrijke site met veel inkomsten of van de concurrent zomaar laten verwijderen. Waar wij dan weer aansprakelijk voor gesteld zullen worden en dit 1000den euro schade gaat opleveren.Het is ook niet mogelijk om via email nieuwe producten te bestellen, de wet schrijft voor dat digitaal online opzegt moet kunnen worden op dezelfde manier dat het product besteld is. Dit kan ook, via ons online systeem www.mijnkniest.nl/c/ waar u nieuwe producten kunt bestellen daar kunt u ook eenvoudig in de lijst met abonnementen het abonnement openen en op de knop opzeggen klikken.De email van Petra Franke op 9 Jan 2015 is door ons binnen 3 uur beantwoord met daarin de uitleg hoe het abonnement via www.mijnkniest.nl/c/ opgezegd kon worden, deze opzegging is uiteindelijk niet gemaakt. Klant heeft nieuwe factuur gekregen, wij hebben kosten voor de verlenging gemaakt, klant heeft 1e herinnering gekregen, klant heeft 2e herinnering gekregen, klant heeft aanmaning gekregen en dan komt de reactie "ik heb al opgezegd". Wij hebben reeds kosten gemaakt, daarnaast is het abonnement niet opgezegd, dus aan de factuur is niets meer te doen. Het abonnement kan nog wel opgezegd worden via het systeem voor de volgende verlenging.Overigens is klant een bedrijf, geen particulier. Het gaat om een B2B levering.

Ook een klacht indienen over Kniestmultimedia.nl?